نرم افزارحسابداری صدگان

طرح چکاوک تا پایان سال در کشور اجرایی می شود.

0 747

حسابداراپ

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: به منظور ساماندهی وضعیت چک های بانکی طرح چکاوک در ۱۲ استان اجرا شده و تا اسفند ماه امسال در کل کشور عملیاتی می شود.


ولی الله سیف روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در جمع خبرنگاران میزان چک های برگشتی طی هفت ماهه ابتدای سال جاری را حدود ۴ میلیون برگ اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان طی چهار سال گذشته ۲۶ میلیون برگ چک بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا ، وی میزان چک های برگشتی را بالا دانست و آن را موجب بی اعتمادی در بازار و اقتصاد کشور خواند و بیان کرد: نظام بانکی و مردم باید برای کاهش آن اقدامات لازم انجام بدهند.

پندار سیستم

سیف وظیفه مردم را مراعات در نحوه چک دادن ذکر کرد و به نظام بانکی توصیه کرد تا بدون دلیل برای افرادی که سابقه خوب مالی ندارند دسته چک صادر نکنند.

رییس کل بانک مرکزی از عزم جدی بانک مرکزی برای ساماندهی وضعیت صدور چک خبر داد و تصریح داشت: سامانه چکاوک این امکان را می دهد که اعتبار صادر کننده چک برای ذینفع کامل مشخص گردد.

وی با اشاره به دیگر مزیت این سامانه اظهار داشت: بانک صادر کننده دسته چک و مشتری باید در حساب خود موجودی داشته باشند تا در اتاق پایاپای تهاتر شود.

سیف تاکید کرد: سامانه چکاوک یک انضباط ویژه ای برای صدور چک ایجاد خواهد کرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.