- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

طرح استفساریه کسر حق بیمه از اضافه کاری کارمندان دولت

طرح استفساریه کسر حق بیمه از اضافه کاری کارمندان دولت در مجلس که تقدیم هیات رییسه شده است، به زودی در مجلس بررسی می شود.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت علیرضا محجوب روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این موضوع گفت: بخشنامه [1] صادر شده از نظر ما خلاف است و اضافه کاری مشمول همه دریافتی ها می شود.

وی اضافه کرد: معنی ندارد هر کس بیاید و عضو یک صندوق شود، بخواهد الزامات یک صندوق را به شکل دیگر درآورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که حذف اضافه کاری از کسورات ایام بازنشستگی کارمندان دولت کار غلطی است، افزود: پس از بررسی این موضوع در کمیسیون اجتماعی، رسیدگی و توصیه هایی برای لغو آن به دولت ارائه کردیم که به آن عمل نشد و از این رو استفساریه ای تنظیم کردیم و آن را به هیات رییسه مجلس تقدیم کردیم و به زودی در نوبت بررسی مجلس قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که دولت قرار است در لایحه مدیریت خدمات کشوری تحت قالب یک بند موضوع حذف از اضافه کار را بگنجاند، اظهار داشت: در راستای این موضوع دولت هر لایحه ای بیاورد با آن مخالفت و آن را رد می کنیم.

بخشنامه ۵۲۷۱/۹۳/۲۰۰ معاونت نظارت و راهبردی رییس جمهوری از شهریورماه به اجرا درآمده است.

تهدید یک میلیون کارمند با یک بخشنامه غیرکارشناسی/دولت بازنگری کند

عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس در نامه ای به معاون اول رییس جمهور نسبت به پیامدهای بخشنامه دولت مبنی بر ممنوعیت کسر حق بیمه از فوق العاده اضافه کاری کارمندان مشترک صندوق تامین اجتماعی شاغل در دستگاه های اجرایی هشدارداد و خواستار بازنگری در این بخشنامه شد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، به پیامدهای بخشنامه دولت مبنی بر ممنوعیت کسر حق بیمه از فوق العاده اضافه کاری کارمندان مشترک صندوق تامین اجتماعی شاغل در دستگاه های اجرایی، گفت: مفاد این بخشنامه پیامد های منفی و ناگواری را برای یک میلیون نفر از کارمندان دستگاه‌‌های اجرایی مشترک صندوق تامین اجتماعی اعم از رسمی و پیمانی در پی خواهد داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای این مصوبه علاوه بر اینکه پاداش سنوات خدمت یک میلیون نفر از کارمندان به شدت کاهش می یابد، حقوق بازنشستگی آنان نیز حداقل سی (۳۰) درصد کاهش می یابد.

وی افزود: این بخشنامه با صدر ماده (۵۹) قانون برنامه پنجم توسعه ، «ماده (۳۰)» و «بند (۵) ماده (۲)» قانون تامین اجتماعی، بند “د” قانون اصلاح ماده (۱۱۳) قانون مدیریت خدمات کشوری، بخشنامه با مفاد بند (ج)رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه ۷۷۸ الی ۸۳۸ ، مغایرت دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه این تصمیم دولت عجولانه و غیرکارشناسی بود، گفت: درنامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به پیامدهای این بخشنامه اشاره کرده و خواستار تجدید نظر هیات دولت در این راستا شدم و تاکید کردم که دولت با یک نرمش قهرمانانه نسبت به اصلاح این بخشنامه بپردازد.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه ‌چنین اقدامی در دولت تدبیر و امید دور از انتظار است و کارمندان را ناامید کرده است ، گفت:‌ اگر تاکنون کارمندان برای بازنشستگی پیش از موعد هجوم نیاوردند این است که امید به لغو این بخشنامه دارند.

این نماینده مردم در مجلس به بیان فرازی از سخنان رهبری معظم درباره بازنشستگان مبنی بر اینکه “… هرچه وضع بازنشستگان در کشور بهتر باشد، کارکنان فعلی دولت با دلگرمی بیشتری کار خواهند کرد؛ چون می دانند فردا که به آن وضع رسیدند، اوضاعشان خوب خواهد گذشت. اگر خدای ناکرده نسبت به بازنشستگان بی اعتنایی، بی احترامی و بی توجّهی شود و آنها دچار مشکل شوند، این آیینه فردای کارکنان امروز خواهد بود، گفت: رهبری دربیانات خود در جمع فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی یعنی نگاه می کنند، می بینند که فردایشان این است؛ از کار دلزده خواهند شد و به کارهای نامتناسب با شغل خود روی خواهند آورد. لذاست که دستگاه دولتی باید به صورت اساسی به مسأله بازنشستگان – بخصوص کسانی که در پوشش سازمان تأمین اجتماعی و سازمانهای دولتی، بیمه و تأمین هستند – توجّه و به صورت ویژه به آنها رسیدگی کند.”