نرم افزارحسابداری صدگان

کاهش ۳ درصدی ارزش بازار سهام در شهریور

0 478

حسابداراپ

آمارها نشان می دهد از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۶۱۵ میلیون سهم و دو هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال بوده است، همچنین طی شش ماه نخست امسال، در ۱۲۱ روز کاری سرمایه‌گذاران به داد و ستد در بازار سهام پرداختند که از این میان، ۷۴ روز شاخص کل بورس مثبت بود.

پندار سیستم


  به گزارش خبرنگار مهر، طی شهریور ماه امسال، ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۱۷ هزار و ۷۶۳ میلیارد ریال و معادل ۶۰ درصد از کل خریدها بود.

بر اساس آمار معاملات خرد و بلوک، ارزش سهام فروخته شده اشخاص حقوقی ۱۶ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال و در حدود ۵۵ درصد از کل فروش ها بود. بر این اساس، در این ماه سرمیاه گذاری خالص سهام داران حقوقی به میزان یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال شد. در عین حال، میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۳۹ و ۴۴ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

این در حالی است که ارزش بازار در پایان شهریور ماه امسال در مقایسه با مردادماه، به میزان ۱۰۴ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال برابر با سه درصد کاهش یافت و از ۳۳۹ هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال به ۳۲۹ هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال رسید.

آمارها نشان می دهد که از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۶۱۵ میلیون سهم و دو هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال بوده است. در شهریور ماه، دفعات معاملات سهام ۱۰ درصد در مقایسه با مرداد افزایش یافت و از ۸۶۵ هزار دفعه به ۹۵۱ هزار دفعه رسید.

طی شش ماه نخست امسال، در ۱۲۱ روز کاری سرمایه گذاران به داد و ستد در بازار سهام پرداختند که از این میان، ۷۴ روز شاخص کل بورس مثبت بود.

در شهریور ماه امسال، ۴۴ بازگشایی و ۴۵ توقف به ثبت رسید. البته تفاوت تعداد بازگشایی با توقف مربوط به زمان های مختلف تغییر وضعیت نماد و حق تقدم ها است. این در حالی است که طی شش ماه نخست سال، ۵۰۵ بازگشایی و ۴۸۳ توقف انجام شد. به صورت جزیی تر، در پایان دوره یاد شده، ۱۱۳ نماد باز در بازار اول قابل معامله بود که ۹۳ درصد کل شرکت های موجود در این تابلو را تشکیل می دهد.

تعداد ۸ شرکت از این گروه هم نمادشان متوقف بود. در بازار دوم هم ۹۱ درصد نمادها که شامل ۱۷۶ شرکت می شود، قابل معامله بود و تنها ۹ نماد متوقف وجود داشت. بر این اساس، در مجموع از میان ۳۱۴ شرکت بورسی، نماد ۲۸۹ شرکت قابل معامله و نماد ۲۵ شرکت متوقف بود.

در شهریور ماه امسال، سه میلیون و ۸۲۵ هزار و ۴۲۱ اوراق اختیار فروش تبعی به ارزش ۰.۲۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران خریداری شد. این در حالی است که طی شش ماه نخست سال، ۱۵۸ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۴۵۲ اوراق اختیار فروش تبعی سهام به ارزش ۱۱ میلیارد ریال خریداری شده است.

در عین حال، دو قرارداد آتی سهام به ارزش ۰.۱ میلیارد ریال در شهریور ماه و سه قرارداد آتی سهام به ارزش ۰.۱۳ میلیارد ریال طی شش ماه نخست سال معامله شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.