نرم افزارحسابداری صدگان

فرار مالیاتی را بصورت سیستمی رصد مي كنيم.

0 537

حسابداراپ

رییس کل امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه فرار مالیاتی و پروژه مدیریت ریسک کوتاه مدت هم اکنون به صورت سنتی بررسی می شود، گفت: براساس برنامه ها بعد از سال ۹۵ فرار مالیاتی توسط سیستم و توسط نرم افزار طرح جامع انجام و بررسی می شود.


پندار سیستم

به گزارش  ایرنا، علی عسکری با بیان آنکه یکی از بسته های طرح جامع مالیاتی جلوگیری از فرار مالیاتی و پروژه انتخاب برمبنای ریسک است، افزود: این پروژه بعد از سال ۹۴ به صورت سیستمی عملیاتی خواهد شد.
وی اظهار داشت: براساس این طرح مودیان به سه گروه ریسک بالا، متوسط و پایین طبقه بندی می شوند و افرادی که در طبقه ریسک بالا قرار می گیرند، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
وی گفت: بنابراین پروژه فرار مالیاتی از پروژه های طرح جامع است که از سال ۹۵ به صورت سیستمی اجرایی اما هم اکنون در فرار مالیاتی به صورت متداول عمل می شود.
وی با بیان آنکه با الکترونیکی شدن اظهارنامه ها، خوداظهاری مطلوب تر شده است، اظهار داشت: هرچند در سال های گذشته خوداظهاری وجود داشت اما اظهارنامه ها به صورت سفید و تنها با نام مودی به سازمان امور مالیاتی ارایه می شد.
وی تصریح کرد: هم اکنون اظهارنامه ها دارای درآمد و هزینه است و در صورتی که اطلاعات ناقص باشد، مودی از طریق ارسال پیامک از وضعیت خود آگاه می شود تا نسبت به ارایه اطلاعات اقدام کند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان آنکه، خوداظهاری به سمت شفافیت و تکمیل شدن سوق می یابد، اظهار داشت: هرچه خوداظهاری کامل تر باشد سازمان امور مالیاتی بیشتر می تواند تشخیص دهد که فرد میزان مالیات را به درستی پرداخت کرده یا خیر.
وی گفت: البته با اطلاعاتی که از سایر بخش ها دریافت می کنیم، اظهارات مودی و هماهنگ بودن میزان فعالیت فرد در اقتصاد بررسی می شود.
به گفته عسکری، دریافت مالیات در بخش تولید نیز براساس خوداظهاری است اما وضعیت اظهار با فعالیت مودیان در این بخش کنترل می شود.
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: این سازمان خوداظهاری مودیان را بررسی می کند و در صورتی که اطلاعات دریافتی با واقعیت همخوانی نداشته باشد از بخشی که اظهار نشده مالیات طلب می شود.
وی افزود: براساس ماده ۱۶۹ قانون مکرر مالیات های مستقیم امکان بررسی و کنترل دقیق تر مودیان وجود دارد ضمن آنکه مالیات بر ارزش افزوده نیز شفافیت هایی را برای سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد کرده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.