نرم افزارحسابداری صدگان

اجرای الزامات مربوط به يك استاندارد به سال ۹۴

0 637

حسابداراپ

سازمان حسابرسی اجرای الزامات استاندارد حسابداری تجدیدنظر شده شماره ۱۵ را به سال ۹۴ موکول کرد.


با توجه به اینکه با لازم الاجرا شدن این استاندارد، شرکت های سرمایه گذاری و سایر شرکت ها می بایست در پایان هر سال، سود ناشی از افزایش ارزش در سرمایه گذاری های سریع المعامله خود را شناسایی کنند، این ابهام مالیاتی وجود داشت که آیا سود شناسایی شده از این بابت مشمول مالیات است یا خیـر؟ و جزئیات این موضوع چگونه است؟ لذا سازمان حسابرسی به منظور تعیین تکلیف ابهامات موجود در تعامل با سازمان امور مالیاتی و سازمان بورس و اوراق بهادار، اجرای الزامات مربوطه را که پیشتر قرار بود در سال ۹۳ اعمال شود، به سال ۹۴ موکول کرد.

پندار سیستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سازمان حسابرسی اعلام کرد به‌دلیل ناروشنی موجود در مسایل مالیاتی مرتبط با استاندارد حسابداری تجدیدنظر شده ۱۵ و با عنایت به این امر که اقدامات سازمان امور مالیاتی برای رفع مشکلات مربوط تاکنون به نتیجه نهایی منجر نشده است لذا تاریخ اجرای الزامات استاندارد مذکـور از ۱۳۹۳/۰۱/۰۱به ۰۱/۰۱/۱۳۹۴ تغییر یافت.

لازم به ذکر است استاندارد شماره ۱۵ حسابداری، به نحوه حسابداری سرمایه گذاری ها و الزامات افشای اطلاعات مربوط به این حوزه، می پردازد. یکی از موارد تجدید نظر شده در استاندارد مذکور، این است که سرمایه‌گذاری‌های سریع‌المعامله جاری باید به خالص ارزش فروش در ترازنامه منعکس شوند، صرف‌نظر از اینکه سرمایه‌گذاری‌ها تا تاریخ ترازنامه به فروش رسیده یا در آن تاریخ موجود باشند.

با توجه به اینکه  با لازم الاجرا شدن این استاندارد، شرکت های سرمایه گذاری و سایر شرکت ها موظف می شوند در پایان هر سال، سود ناشی از افزایش ارزش در سرمایه گذاری های سریع المعامله خود را شناسایی کنند، این ابهام مالیاتی  وجود داشت که آیا سود شناسایی شده از این بابت مشمول مالیات است یا خیـر؟ و جزئیات این موضوع، می بایست چگونه باشد؟ لذا سازمان حسابرسی به منظور تعیین تکلیف ابهامات موجود در تعامل با سازمان امور مالیاتی و سازمان بورس و اوراق بهادار، اجرای الزامات مربوطه را که پیشتر قرار بود در سال جاری، اعمال شود، به سال آینده موکول کرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.