نرم افزارحسابداری صدگان

۸۵ درصد مالیات کشور از ۷ شهر به دست می‌آید.

0 516

حسابداراپ

رییس کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ۸۵ درصد مالیات کشور از هفت شهر به دست می آید، گفت: برای خروج از درآمد انحصاری باید سایر بخش‌های اقتصادی را در کشور فعال کنیم.


به گزارش خبرنگار ایسنا، داوود دانش جعفری، وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی – روز گذشته در کارگاه تخصصی اقتصاد مقاومتی در اردبیل با اشاره به اینکه مدیریت صادرات و عدم اتکا به صادرات یک محصول می تواند اقتصاد کشور را ثبات بیشتری ببخشد، اظهار کرد: منحصر کردن سیستم درآمدی به نفت ریسک پذیری در اقتصاد کشور را بالا برده و برای خروج از درآمد انحصاری باید سایر بخش های اقتصادی را در کشور فعال کنیم.

وی افزود: کشور ما به دلیل متکی بودن به اقتصاد نفت و صادرات آن به چند کشور محدود در مواقع تحریم دچار نوسانات اقتصادی شد.

دانش جعفری با بیان اینکه محدود کردن واردات و صادرات به چند کشور مانع حفظ ثبات اقتصادی است، بر لزوم توزیع واردات و صادرات در بین کشورهای مختلف تاکید کرد و گفت: منحصر کردن واردات و صادرات به تعداد کشورهای محدود باعث می شود در مواقع تیرگی روابط دو کشور، اقتصاد دچار نوسان شود.

وی در خصوص مهندسی مقاومت و اقتصاد مقاومتی یاد آور شد: برای کاهش خطر در اقتصاد کشور باید هر چه در توان داریم از وابستگی به کشورهای مختلف خود را برهانیم تا شاهد ثبات بیشتری در اقتصاد باشیم.

دانش‌جعفری بیان کرد: اقتصاد ایران در سال های گذشته از دو ناحیه تهدید و تحریم ضربه پذیری داشت که باید طوری برنامه ریزی کنیم که انگیزه برای دشمنان برای تحریم ایجاد نشود.

وی تقویت تولیدات داخلی و مقاومت اقتصادی در داخل کشور را از جمله راهکارهای کاهش ضربه پذیری دانست و مقاومت در افزایش قیمت در محصول بنزین در سال های گذشته را نمونه تقویت اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

در اقتصاد مقاومتی به دنبال جلوگیری از نوسانات هستیم

رییس کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در اقتصاد مقاومتی به دنبال پایداری و امنیت و جلوگیری از نوسانات هستیم.

دانش‌جعفری با اشاره به تعریفی از مقاومت و عوارض و تهدیدهای مختلف فشار و سخت‌گیری‌های در حوزه اقتصادی افزود: سال‌ها است که ادبیات مقاومت علاوه بر اقتصاد در سایر حوزه‌ها نیز ورود پیدا کرده که مفهوم آن دستیابی به توانمندی‌هایی است که می‌تواند رویه اضطراب اقتصاد ما را به کارکرد عادی پس از مواجه با یک شوک تغییر دهد.

پندار سیستم

وی با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی در حال حاضر از مبانی نظری خارج شده و شکل اجرایی آن کاملاً مشهود و معلوم است، اضافه کرد: نظام اقتصادی ما زمانی با شوک افزایش قیمت دلار روبه‌رو بود که برای پشت سر گذاشتن این وضعیت ما به راهکارهای مختلف متوسل شدیم تا بتوانیم با راهکارهای اقتصاد مقاومتی تا حدودی رفع کنیم.

دانش‌جعفری مهندسی مقاومت و اقتصاد مقاومتی را دو رویکرد مهم در کاهش خطر در اقتصاد کشور ذکر کرد و افزود: باید هر چه قدر در توان داریم از وابستگی به کشورهای مختلف خود را برهانیم تا شاهد ثبات بیشتری در اقتصاد باشیم.

وی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی ما به دنبال پایداری و امنیت و جلوگیری از نوسانات هستیم چرا که از این محل در سال‌های گذشته آسیب‌پذیر نشان دادیم.

وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی گفت: در اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی چرخه کامل تولید مدنظر است و آنچه که باید به آن توجه شود تقویت این جبهه و رسیدن به یک توان بالا و مضاعف است.

رییس کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقایسه با برخی کشورهای دنیا که درآمدهای نفتی را در حوزه‌های سرمایه‌گذاری‌های کلان خرج می‌کنند، یادآور شد و گفت: ۶۵ درصد اقتصاد ما مربوط به درآمدهای نفتی است؛ به طوری که اکثر درآمدهای نفتی ما صرف بودجه‌های جاری و حقوق کارکنان می‌شود. در حالی که این جفا است که فکر کنیم درآمدهای نفتی باید در این زمینه خرج شود در حالی که باید تلاش کنیم سیستم درآمدی ما آنقدر مقاوم باشد که کمترین نوسانات و انحراف در هزینه‌کردها را شاهد باشیم.

رییس کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر جا مزیت سرمایه گذاری می بینند شناسایی کرده و به سرمایه گذار معرفی کنند.

۸۵ درصد مالیات کشور از هفت شهر به دست می آید

دانش جعفری با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مالیات کشور از هفت شهر به دست می آید، افزود: ۱۵ درصد مالیات کشور مربوط به شهرهای باقی مانده است و اگر سهم استان اردبیل را صفر بدانیم به جایی برنمی خورد و چندین سال معافیت مالیاتی می‌تواند کمک بزرگی به بخشهای خصوصی در این استان کند.

وی با بیان اینکه کار مجمع سیاست گذاری است، گفت: هرچند سیاست گذاری گاهی بالاتر از قانوگذاری است ولی ما نقش اجرایی نداریم ولی با سیاست گذاری مناسب میتوانیم خیلی از بی ثباتی ها را از بین ببریم.

دانش جعفری بایادآوری اینکه مشکل تولید مشکل نقدینگی است، بیان کرد: رسالت اتاق ها و بخش خصوصی در هر مسئله اقتصادی مشخص است و برای دست یابی به توسعه ضرورت دارد تدوین مسیر از اتاق ها صورت گیرد.

دانش جعفری با بیان اینکه رسالت بخش خصوصی و اتاق ها شناسای مزیت های هرمنطقه است، گفت: هرمنطقه با شناسایی مزیت های خود می‌تواند جذب سرمایه گذار کند چرا که سرمایه گذارها به دنیال مزیت های خاص می گردند و دستیابی به آنها بدون شناسایی امکان پذیر نیست.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.