نرم افزارحسابداری صدگان

کلید بازار سرمایه در دست بانک مرکزی

0 545

حسابداراپ

بازار سرمایه در شرایط کنونی به دنبال محرکی جهت رشد می باشد این در حالی است که کاهش نرخ سپرده های بانکی می تواند از ریسک های موجود در بازار بکاهد و اطمینان سلب شده از سهامداران را بازگرداند.


به نظر می رسد بازار سرمایه در شرایط کنونی به دنبال محرکی جهت رشد می باشد این در حالی است که کاهش نرخ سپرده های بانکی می تواند از ریسک های موجود در بازار بکاهد و اطمینان سلب شده از سهامداران را بازگرداند.

در همین راستا، مسعود عجمی، عضو هیأت مدیره کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان در گفتگو با خبرنگاربورس نیوز اظهار داشت: پیش بینی می گردد که به واسطه گذر از زمان تسویه اعتبارات شرکت های کارگزاری از فشار عرضه در بازار سرمایه کاسته شود. همچنین با توجه به برنامه های سازمان بورس و خروجی جلسات مدیریتی سازمان مقرر شده که در بحث تسویه اعتباری ها و سیستم سکنا، شرایطی در راستای کاهش فشار بر روی کارگزاران و مشتریان آنها ایجاد گردد.

عجمی تصریح کرد: بنابراین به نظر می رسد که از ابتدای مهر ماه با توجه به پایان سال مالی کارگزاری ها و تسویه اعتبارات مشتریان آنها، شاهد افزایش تقاضا در بازار سرمایه باشیم.

پندار سیستم

عضو هیأت مدیره کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان بیان کرد: در مقطع کنونی سهام به سطوح جذاب قیمتی خود رسیده اند در نتیجه سهامداران زیرک به دنبال موقعیت های مناسب جهت خرید سهام می باشند. افزون بر این، در شرایط کنونی شرکت های زیادی با پتانسیل مناسب جهت سودآوری وجود دارند.

عجمی عنوان کرد: به اعتقاد بنده دلیل تمایل سهامداران به عرضه سهام این است که این دسته از سهامداران ترجیح می دهند سهام خود را بفروشند تا با قیمت پایین تر آن را خریداری کنند این در حالی است که به هیچ عنوان در شرایط فعلی فروش توصیه نمی گردد همچنین در خصوص خرید سهام نیز سهام شرکت های پرپتانسیل با رعایت احتیاط پیشنهاد به خرید آنها می شود. بطور کلی می توان در مقطع فعلی به نگهداری سهام در میان مدت تأکید کرد. چراکه به نظر می رسد در کوتاه مدت تغییر روند محسوسی در بازار اتفاق نیفتد.

وی در خاتمه افزود: پیش بینی می شود که شاخص کل بورس تا پایان سال روندی صعودی توأم با شیب ملایم داشته باشد بطوریکه در صورت ثبات در سایر شرایط شاهد رشد ۵ الی ۱۰ درصدی نماگر بورس خواهیم بود.

عجمی یادآور شد: دو عامل مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ و نرخ سپرده های بانکی می توانند باعث ایجاد شوک به بازار سرمایه گردند اگرچه اثر کاهش نرخ سپرده های بانکی بسیار محسوس تر از حصول نتیجه نهایی در مذاکرات هسته ای می باشد. بنابراین می توان اظهار کرد که کلید بورس به دست بانک مرکزی می باشد اما به نظر می رسد در خصوص حصول توافقات در مذاکرات هسته ای و همچنین کاهش در نرخ سپرده های بانکی طی کوتاه مدت تغییر خاصی حاصل نگردد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.