نرم افزارحسابداری صدگان

چگونه می‌توان شریک مؤسسه شد؟

0 553

حسابداراپ

یك حسابدار رسمی ۳۲ ساله با كمتر از ۱۱ سال سابقه در ‌مؤسسه حسابرسی ارنست‌اند‌یانگ (E&Y)، كه بسیار سریعتر از همقطاران خود به مقام شریكی ‌مؤسسه ارتقا یافت، از تجربه خود سخن می‌گوید.



او ارتقای سریع خودش را به چند عامل مربوط می‌داند؛ از جمله شایستگی فنی، مربی‌گری و راهنمایی مدیران ارشد، انگیزه برای وسعت دادن به دامنه حوزه‌های مورد علاقه، و آرزو برای شریك شدن.
این مسلم است که شریك شدن، امتیازات خود را دارد؛ اعتبار بیشتر نزد همكاران، مشاركت در رهبری ‌مؤسسه، و امكان درامد بیشتر. در اصل، تعجب‌آور نیست كه بیشتر حسابرسان جوان آن را به‌عنوان یك هدف برای خود در نظر می‌گیرند. حسابرسان جوان برای برخورداری از این امتیازها باید برای مدت طولانی سخت كار كنند. در واحدهای ملی و منطقه‌ای چهار ‌مؤسسه بزرگ حسابرسی جهان، این مسیر دستکم ۱۰ تا ۱۵ سال زمان می‌برد.
اما این قاعده همواره صادق نیست. در ‌مؤسسه‌های كوچكتر مسیر سریعتری برای شریك شدن وجود دارد و هر ‌مؤسسه نیز با دیگری تا حدودی تفاوت دارد. بعضی ‌مؤسسه‌ها ضوابط و مقررات را چنان پرچالش می‌كنند تا فرایند شریك شدن طولاتی‌تر شود. در نهایت، فارغ از اینكه مسیر «رسمی» در یك ‌مؤسسه معین چه باشد، مسائل سیاسی و اقتصادی محیط كار همیشه ممكن است بر تعداد و زمان پذیرش شركای جدید اثر بگذارد.
حسابرسان جوان باید برای خود راهبرد داشته باشند. شایستگی فنی بدون تردید یك الزام و متخصص شدن در یك حوزه معین، سودمند است. حسابرس باید در طلب كار باشد، خود را مالك پروژه بداند، رده بالاتر را پیوسته در جریان پیشرفت كار قرار دهد، درگیر بحث‌های حاشیه‌ای نشود، و بسیار درستكار باشد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد كه تخصص پیدا كردن در یك حوزه معین كمك زیادی به مسیر شریك شدن می‌كند. انعطاف‌پذیری در پذیرش محل كار عامل مهم دیگری است. گاهی آمادگی برای كاركردن در دفاتر ‌مؤسسه در شهر یا استان دیگر، فرصت‌های جدیدی برای كسب تجربه و پیش افتادن از دیگر همكاران فراهم می‌كند. همه ‌مؤسسه‌های حسابرسی برای حسابرسانی كه از نظر مأموریت شغلی، اخلاق كاری، و كاركردن در محل مشتری انعطاف بیشتری دارند، امتیاز بالاتری در نظر می‌گیرند اما ‌مؤسسه‌هایی كه دفاتر متعدد در نقاط مختلف دارند، به خاطر نیازهای فصلی به نیروی انسانی، توجه به مسائل حرفه‌ای خاص هر حوزه، مباحث فرهنگی و زبانی، و برنامه جانشین‌پروری، به این موضوع اهمیت بیشتری می‌دهند.
سهیم بودن در افزایش توانایی ‌مؤسسه برای گرفتن كار جدید بسیار اهمیت دارد. حضور در شبكه‌های اجتماعی و گروه‌های كاری، همكاری داوطلبانه با سازمان‌های غیرانتفاعی، فعالیت در انجمن‌های حرفه‌ای و انتشار مقاله و ارائه سخنرانی، موقعیت حسابرسان در جلب مشتری برای ‌مؤسسه را بهبود می‌بخشد. حسابرسان جوان باید در جستجوی مربی خوبی باشند كه آنها را آموزش دهد. مربی، حسابرس مستعد را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد و نقش مهمی در معرفی حسابرسان شایسته و توانا به شركای ‌مؤسسه دارد.
افزایش شركای ‌مؤسسه، چالشی پیچیده برای شركای كنونی و آینده است؛ رشد و توسعه ‌مؤسسه حسابرسی در گرو پیروزی ‌مؤسسه در این چالش پیچیده است.

پندار سیستم

منبع:حسابرس



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.