نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر عایدی مسكن

0 611

حسابداراپ

 اگر ساختمانی پس از آماده شدن تا سه سال بدون استفاده بماند مالیات بر عایدی اخذ خواهد شد و این عمل از نگهداری و انبار کردن خانه های خالی جلوگیری می کند.


سید محمد حسین میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،‌  درباره وضع مالیات بر عایدی مسکن در جریان رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات‌ها،‌ گفت: املاک و مستغلات یکی از سرمایه های افراد است که از عایدی آن مالیات اخذ خواهد شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه اصلاح قانون مالیات‌ها و بررسی بند مربوط به مالیات عایدی مسکن در جلسه علنی فردا در مجلس،‌ گفت: این موضوع از حلقه های مفقوده نظام مالیاتی بودکه در اصلاحیه قانون مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: درصورت تصویب نهایی این لایحه اگر افرادی که اقدام به ساخت و ساز مسکن می کنند طی سه سال مسکن ساخته شده را واگذار نکنند علاوه بر مالیات نقل و انتقال دارد مالیات عایدی بر سرمایه نیز به آن تعلق می گیرد.

پندار سیستم

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بحث و بررسی های صورت گرفته بر این بخش از لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس،‌ گفت: وضع مالیات بر عایدی مسکن موجب فرار سرمایه ها از این حوزه نمی شود.

میرمحمدی افزود: اگر ساختمانی پس از آماده شدن تا سه سال بدون استفاده بماند مالیات بر عایدی اخذ خواهد شد و این عمل از نگهداری و انبار کردن خانه های خالی جلوگیری می کند.

وی افزود: در طول زمان این قانون اثر خود را خواهد گذاشت و به سمتی خواهیم رفت که هم زمان با تولید مسکن، واگذاری هم انجام شود و انبار مسکن اتفاق نیافتد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان اینکه این بخش از قانون بر رشد درآمدهای مالیاتی موثر خواهد بود،‌ افزود: مالیات بر عایدی مسکن تاثیری بر روی قیمت مسکن نخواهد داشت.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.