- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مالیات بر ارزش افزوده طلافروشان بررسي شد.

 مشکلات انجمن های صنفی طلا فروشان درباره نحوه اجرای قانون مالیات برارزش افزوده با حضور عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی، فاضلی رئیس اصناف و کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور بررسی شد.


رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مشکلات انجمن های صنفی طلا فروشان را در ارتباط با نحوه اجرای قانون مالیات برارزش افزوده با حضور عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی، فاضلی رئیس اصناف و همچنین کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور بررسی کردند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی افزود: صنف طلا فروشان در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی عنوان کرد که باید مالیات بر ارزش افزوده تنها از سود اخذ شود این در حالی است که در حال حاضر از کل چرخه معاملات طلا مالیات اخذ می شود که این موضوع نیز بصورت کارشناسی بررسی شد.

زارع ادامه داد: مقرر شده کمیته ای در کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تشکیل شود تا موضوع نحوه اخذ مالیات از طلا فروشان در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده لحاظ گردد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه موضوع جلوگیری از فرار سرمایه ها از کشور در جلسه کمیسیون بررسی شد، گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس امروز برای استماع گزارش عملکرد بانک توسعه صادرات به این بانک رفته و با مسئولان این بانک نشست مشترکی برگزار کردند.