نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط بیمه‌ پردازی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون‌شهری

0 929

حسابداراپ

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی شرایط بیمه‌پردازی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون‌شهری را تشریح کرد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سیروس نصیری گفت: رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون‌شهری به رانندگان تاکسی، خطی (اعم از پلاک سفید و قرمز)، تریلر، کامیون، کامیونت، کمپرسی، رانندگان شاغل در آژانس‌های تاکسی تلفنی (خود مالک)، اتوبوس‌داران خود مالک، مینی‌بوس و وانت‌بار (اعم از سه چرخه و…) و هر نوع خودرو سبک و سنگین اطلاق می‌شود که دارای پروانه کار و مجوز لازم از مراجع ذی‌صلاح مربوطه (پروانه اشتغال رانندگی) بوده و با وسائط نقلیه عمومی درون‌شهری اشتغال به کار داشته و فاقد کارفرما باشند.

وی تصریح کرد: نرخ پرداخت حق‌بیمه رانندگان برابر ماده ۲۸ قانون تأمین‌اجتماعی معادل ۲۷‌درصد براساس حداقل دستمزد مصوب شورای‌عالی کار خواهد بود و برابر بند «ض» تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۸۶ کل کشور، رانندگان می‌توانند با بهره‌مندی از کمک دولت به میزان   ده بیست و هفتم  (از محل بودجه عمومی کل کشور)  و    سه و نیم بیست و هفتم ( از منابع حاصله  از  هدفمندسازی  یارانه‌ها )  و در مجموع  با  برخورداری  از   سیزده و نیم بیست و هفتم  کمک دولت،  از تعهدات قانونی مربوطه شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و خدمات درمانی واحدهای درمانی ملکی و طرف قرارداد سازمان برخوردار شوند.

پندار سیستم

نصیری در زمینه پرداخت تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تأمین‌اجتماعی به رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری، گفت: باتوجه به تعاریف قانونی مربوطه پرداخت هزینه‌های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و کمک هزینه کفن و دفن به این قبیل از بیمه‌شدگان بلامانع است.

وی اشاره کرد: حداکثر سن پذیرش درخواست متقاضی بیمه‌رانندگان برای مردان و زنان ۵۰ سال تمام در تاریخ ثبت تقاضا خواهد بود و درصورتی که سن متقاضی بیشتر از سن مذکور باشد، پذیرش تقاضا منوط به داشتن سابقه پرداخت حق‌بیمه معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.

نصیری درخصوص نحوه پرداخت حق‌بیمه این گروه از افراد افزود: رانندگان می‌توانند از طریق تعاونی‌های کارگزار مربوطه یا شرکت‌های تعاونی تاکسیرانی خصوصی دارای مجوز و یا به صورت انفرادی نسبت به پرداخت حق‌بیمه اقدام کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.