نرم افزارحسابداری صدگان

خصوصی‌سازی امسال تمام می‌شود/ واگذاری‌ها از پاییز اوج می‌گیرد.

0 526

حسابداراپ

معاون سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: با آغاز پاییز در ماه‌های مهر، آبان و آذر واگذاری شرکت‌ها در بورس شتاب بیشتری می‌گیرد تا در نهایت تمام شرکت‌هایی که در فهرست واگذاری ها قرار دارند تا پایان سال عرضه شوند.


ابوالقاسم شمسی جامخانه، معاون آماده‌سازی و اصلاح ساختار بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با اقتصاد نیوز درباره روند واگذاری سهام شرکت‌ها تا پایان امسال اظهار کرد: سازمان خصوصی‌سازی در ماه‌های آینده شتاب بیشتری به واگذاری شرکت‌های مربوطه خواهد داد و در ماه‌های مهر، آبان و آذر با اوج عرضه‌ها مواجه خواهیم شد.

او با تاکید بر اینکه سال ۹۳ پایان واگذاری تمام شرکت‌هایی است که در فهرست واگذاری اصل ۴ ۴قانون اساسی قرار دارند گفت: در این راستا سازمان خصوصی‌سازی همان‌طور که قبلا وعده داده با سرعت بیشتری سهام شرکت‌های باقی مانده را عرضه خواهد کرد. در حال حاضر برای شرکت‌های باقی مانده کارهای کارشناسی آغاز شده و تا پایان سال تمام واگذاری شرکت‌هایی که برساس اصل ۴۴ قانون اساسی قابلیت عرضه را دارند انجام خواهد گرفت و دیگر شرکتی در این زمینه باقی نمی‌ماند.

معاون سازمان خصوصی شرکت ملی حفاری را یکی از بزرگترین شرکت‌هایی عنوان کرد که در دستور کار واگذاری قرار دارد اما هنوز با وازت نفت به توافق کامل نرسیده‌اند تا سریعتر کارهای واگذاری آن انجام شود.

پندار سیستم

او ادامه داد: عمده شرکت‌های بزرگ در چهار سال گذشته واگذار شده‌اند و دیگر شرکت بزرگ قابل توجهی نمانده است که بگوییم سازمان خصوصی‌سازی نتوانسته به تعهدات خود عمل کند. آنچه مشخص است تا پایان سال شرکت‌هایی که قابلیت عرضه در بورس و فرابورس را دارند همه آنها واگذار خواهند شد.

جامخانه با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های خصوصی‌سازی تقویت عرضه بلوکی است که در دو ماه آینده با افزایش عرضه مواجه خواهند شد، گفت: واگذاری سهام بلوکی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت لاوان ، حمل‌ونقل خیج فارس و رنا را در برنامه داریم که به‌زودی عرضه می‌شوند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی درباره علت وقفه واگذاری‌ها از طریق مزایده نیز گفت: همزمانی برگزاری مجامع شرکت‌ها با مجامع شرکت‌های مربوطه باعث وقفه‌ای در حدود دو ماه شد که اکنون با تمام شدن فصل مجامع به‌زودی واگذاری ها از طریق مزایده نیز انجام می‌شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.