نرم افزارحسابداری صدگان

تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان

0 581

حسابداراپ

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از مذاکره وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان خبر داد و گفت: مطابق قانون سازمان امور مالیاتی باید وجوه دریافتی بابت مالیات بر ارزش افزوده از صادر کنندگان را حداکثر پس از ۱۵ روز مسترد کند در حالی که هم اکنون این کار صورت نمی گیرد.

پندار سیستم

 

ولی الله افخمی راد در گفتگو با مهر از تصمیم جدی دولت برای کاهش هزینه های تجارت خارجی خبر داد و گفت: کاهش اسناد و مدارک در حوزه تجارت فرامرزی در دستور کار دولت قرار گرفته است و از ابتدای دولت تاکنون نیز حذف ایران کد، شبنم، مجوزهای موردی، ممنوعیت های صادراتی و نیز حذف تعهد ارزی از جمله اقدامات بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر برای صادرات یک کالا ۲۵ روز زمان و ۱۴۷۰ دلار در هر تن هزینه لازم است این در شرایطی است که برای واردات نیز ۳۲ روز زمان با ۲ هزار و ۱۰۰ دلار هزینه مورد نیاز است.

به گفته وی هزینه تمام شده آماده سازی اسناد صادراتی به طور میانگین ۱۲ روز است در حالی که هزینه تمام شده این بخش به ازای هر کانتینر ۲۷۰ دلار برآورد می شود.

به گفته افخمی راد هنوز نتوانسته ایم در زمینه استرداد مالیات برارزش افزوده صادر کنندگان با سازمان امور مالیاتی به تفاهم نهایی برسیم که امیدواریم با هماهنگی های صورت گرفته میان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر امور اقتصادی و دارایی بتوان مالیات بر ارزش افزوده صادرات را بازگشت داد.

به گفته رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران قانون می گوید که صادرات از هرگونه مالیات معاف است و در مورد مالیات بر ارزش افزوده نیز در قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور تاکید شده که چنانچه سازمان امور مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده از صادارت کالاهای غیر نفتی دریافت نماید ادارات امور مالیاتی مکلفند بلافاصله پس از انقضاء مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی استرداد این مالیات را انجام دهد.

وی ادامه داد: مطابق قانون چنانچه درخواست استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده معدی و همچنین اخذ تاییدیه گمرک همزمان با انقضاء مهلت تسلیم اظهارنامه باشد ادارات امور مالیاتی باید ظرف مهلت مقرر جهت تعیین تکلیف نهایی پرونده مورد نظر نسبت به رسیدگی کامل دوره مذکور اقدام کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.