- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

هیچ واحد تولیدی به خاطر بدهی پلمپ نمي شود.

بدهی دولت به اشخاص حقوقی که قرار است از طریق انتشار اوراق خزانه تسویه شود، به عنوان درآمد مالیاتی در نظام مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.


به گزارش «نسیم»، علی عسگری رییس سازمان امور مالیاتی در پنل حاشیه همایش بسته خروج از رکود دولت گفت: تمام تلاش ما این است که فشار بر تولید را با استفاده از اختیارات قانونی کم کنیم. ما هیچ واحد تولیدی رابه خاطر بدهی پلمب نمی‌کنیم. همچنین درخصوص تثبیت نرخ ارز طبق قوانین مصوب عمل می‌کنیم.
وی افزود: تصریح بدهی دولت به اشخاص حقوقی که قرار است از طریق انتشار اوراق خزانه تسویه شود، به عنوان درآمد مالیاتی در نظام مالیاتی در نظر گرفته می‌شود و عملیات اجرایی برای شرکت‌های بدهکار تا پایان سال ۹۵ است.
وی افزود: بانک‌ها با افزایش سرمایه شامل بخشش مالیاتی خواهند شد. همچنین اگر شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند، سود حاصل از عقود مبادله‌ای را به عنوان درآمد مالیاتی قبول می‌کنیم.
وی افزود: اگر سرمایه‌گذار خارجی با برند خود در ایران سرمایه‌گذاری کند و ۳۰ درصد از تولیداتش را صادر کند از معافیت مالیاتی ۵۰ درصدی برخوردار خواهد شد. همچنین شرکت‌های بورسی اگر بتوانند به اندازه آورده افزایش سرمایه بدهند، از مالیات حق‌التمبر معاف می‌شوند. همچنین شرکت‌های بازارگردان نیز از سود ناشی از بازارگردانی خود لازم نیست مالیات بپردازند.