نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی ۲۵ درصد تعیین شده است.

2 919

حسابداراپ

شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی برای تسهیلات عقود مبادله ای را حداکثر ۲۲ درصد اعلام کرده و تعیین نرخ سود تسهیلات مشارکتی را در اختیار بانک ها قرار داده که البته نباید نرخ این سود از ۲۵ درصد تجاوز کند.


محمد حسن نژاد،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی‌ خبرگزاری خانه ملت، درباره نیاز بخش تولید به تسهیلات بانکی ،گفت:برای رونق بخشیدن به تولید باید از تمامی ظرفیت های بانکی استفاده کرد بنابراین علاوه بر ارائه تسهیلات بانکی به بخش تولید، کاهش نرخ سود بانکی نیز از لازمه های حل مسائل تولیدکنندگان است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه تسهیل در ارائه وام های بانکی اولویت دارد یا کاهش نرخ سود بانکی؟ گفت: نمی توان از این دو راهکار تقویت کننده بخش تولید تنها یکی را انتخاب کرد به دلیل اینکه در حال حاضر اولویت مهم بخشی از صنایع کشور، تامین سرمایه در گردش بوده که جلوی زیان های آتی را بگیرد.

پندار سیستم

حسن نژاد در این رابطه ادامه داد: باید توجه داشت پایین آمدن نرخ بهره بانکی نیز برای تولید کنندگان بزرگ که به منافع دراز مدت می اندیشند مهمتر از اخذ تسهیلات بانکی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: در هر صورت سیستم بانکی باید برنامه ای برای حمایت از تولید کنندگانی که برنامه های ۵۰ ساله برای تولید دارند، طراحی کند.

وی درباره اعمال نرخ سود های بانکی متفاوت از سوی شعب بانکی گفت: شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی برای تسهیلات مبادله ای را حداکثر ۲۲ درصد اعلام کرده و تعیین نرخ سود تسهیلات مشارکتی را در اختیار بانک ها قرار داده که البته نهایتا باید نرخ این سود نیز از ۲۵ درصد تجاوز  کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عدم ارائه تسهیلات مبادله ای به تولید کنندگان یادآور شد: به دلیل نظارت های غیر موثر بانک مرکزی بانک ها تمایلی به ارائه تسهیلات مبادله ای ندارند.



محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. محسن می گوید

    با سلام و خسته نباشید از تلاش فروان و سایت خوبتان
    ببخشید جمله ای که مربوط به سود مشارکتی ۲۵ درصد بیان کرده اید جمله در آخر خط دوم نباید می باشد و در سه خط مانده به آخر بیان شده است باید ببخشید کدام درست است.
    با تشکر فروان

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    ضمن تشكر؛ متن خير عينا از سايت زير برداشت شده :
    http://www.icana.ir/Fa/News/260448

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.