- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

معافیت های مالیاتی در مناطق محروم به مدت ۲۰ سال

باید برخی از امتیازات مناطق ویژه اقتصادی چون معافیت های مالیاتی در مناطق محروم به مدت ۲۰ سال انجام شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی از معافیت های مالیاتی و بیمه ای برخوردار شوند.


عباس قائیدرحمت نماینده مردم درود و ازنا در مجلس درگفت و گو با خبرنگارحوزه انتخابیه خبرگزای خانه ملت،در خصوص وضعیت اشتغال در استان های محروم کشور،گفت: متأسفانه در حال حاضرنرخ بالای بیکاری در استان های محروم از جمله لرستان باعث افزایش میزان مهاجرت مردم شده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:دراستان کرمانشاه به علت سفر اخیر مقام معظم رهبری و آغاز طرح های بسیار مناسب در خصوص ایجاد صنعت، تا حدی نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده اما همچنان این استان از استان های محروم کشور محسوب می شود.

دولت اصل ۴۸ قانون اساسی را اجرا کند

این نماینده مردم در مجلس نهم،با انتقاد از اینکه بیکاری در استان کردستان بیداد می کند،اظهار داشت: دولت باید در راستای اصل ۴۸ قانون اساسی،هلدینگ های وابسته به دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی به منظور سرمایه گذاری و ایجاد صنعت به استان های کم برخوردار و شهرستان های محروم هدایت کند.

قائیدرحمت،افزود: دولت باید مشوق های ویژه ای برای مناطق محروم تعریف کند تا سرمایه گذاران بخش خصوصی ترغیب به سرمایه گذاری و ایجاد صنعت در استان های کم برخوردار و شهرستان های محروم شوند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:دولت باید هر چه سریعتر زیر ساخت های توسعه را در استان های کم برخوردار و شهرستان های محروم عملیاتی کند.

ایجاد زیر ساخت های توسعه در استان های محروم

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهارداشت: دولت باید هر چه سریعتر با تخصیص بودجه های دولتی و عمرانی زیرساخت هایی چون راه،راه آهن،فرودگاه،انرژی و انتقال خطوط لوله را در شهرستان های محروم ایجاد کند تا سرمایه گذاران برای ایجاد صنعت در این استان ها ترغیب شوند.

اجرای معافیت های مالیاتی در مناطق محروم

 قائیدرحمت،افزود: در جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان لرستان به رئیس جمهور پیشنهاد دادم که برخی از امتیازات مناطق ویژه اقتصادی چون معافیت های مالیاتی در مناطق محروم به مدت ۲۰ سال انجام شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی در طول زمان سرمایه گذاری از معافیت های مالیاتی و بیمه ای برخوردار شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس،گفت: چنانچه این امر از سوی دولت محقق نشود به طور حتم نمی توان برای بخش خصوصی تعیین تکلیف کرد و با مشکل بیشتری در آینده مواجه خواهیم شد.