نرم افزارحسابداری صدگان

قانون تأمین‌اجتماعی نياز به بازنگری دارد.

1 577

حسابداراپ

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: وقت آن رسیده است که قانون تأمین‌اجتماعی بازنگری و با شرایط روز تطبیق داده شود و اقداماتی از این قبیل باعث می‌شود که این سازمان ماندگار شود.


پندار سیستم

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمد حسن زدا با بیان این مطلب، افزود: قانون تأمین اجتماعی  در سال ۵۴ نوشته شده است. اگر به فضای آن دوران توجه کنیم، می‌بینیم که جمعیت آن زمان کمتر از ۳۰ میلیون  نفر بود و فضای کسب و کار آن دوران نیز با فضای فعلی کاملاً متفاوت است.
وی اظهار داشت: . در سال ۱۳۴۰ «نسبت پشتیبانی» یعنی نسبت بیمه‌شدگان به مستمری‌بگیران ۳/۲۵ نفر بوده درحالیکه این شاخص درحال‌حاضر رقم ۳۶/۶ نفر را نشان می‌دهد. چنین آماری موید این است که ورود به دوره میانسالی و سالمندی اتفاق افتاده است.
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: کشورهایی که از ۱۵۰ یا ۲۰۰ سال پیش دارای تأمین‌اجتماعی هستند و ورود به دوره میانسالی و سالمندی را تجربه کرده‌اند، اصلاحات پارامتریک انجام داده و قوانین تأمین‌اجتماعی را بازنگری کرده‌اند و در زمینه مسائلی مانند سن، سابقه بیمه شده و مسائل مشابه، تغییراتی ایجاد کرده اند که در کشور ما این اقدامات انجام نشده است.
وی گفت: بر اساس ماده ۲۸ قانون تأمین‌اجتماعی در هر ۳ سال یک بار باید نرخ و محاسبات بیمه‌ای تجدیدنظر شود که این اقدام در طول تاریخ سازمان تنها یک بار انجام شده  است و اصلاح پارامتریک و بازنگری قانون تأمین‌اجتماعی در کشور ما نیز باید اجرا شود.
زدا افزود: با انجام اصلاح سیستمی، برای اولین بار در تاریخ تأمین‌اجتماعی، مقرر شد تا بیلان درآمد برای کارفرماها هر ۶ ماه یک بار ارسال شود تا مبالغ پرداختی برای آنها آسان تر شود.
وی اظهار داشت: درحال تعبیه صندوق (باکس) در سایت سوابق بیمه‌ای هستیم تا بیمه‌شده‌ها، هرگونه پرسش یا ابهام خود را در زمینه سوابق بیمه‌ای خود از طریق این باکس مطرح کرده و نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند. این نوشته در حکم یک نامه رسمی و اداری خواهد بود که از طرف سازمان قابل بررسی و پیگیری است و پاسخ آن نیز ارسال خواهد شد.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. ش می گوید

    به طور خلاصه فرمودند ما خدماتمان در حد کشورهای پیشرفته است و فقط ضریب باید افزایش پیدا کند!؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.