- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

ضرورت اعمال ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم در منطقه سیستان

امیدواریم اعمال ماده ۱۶۵ [1] قانون مالیات های مستقیم در منطقه سیستان تصویب شود تا کسبه این منطقه از حقوق خودشان بهره مند شوند.


سیدباقر حسینی درگفت‌ و گو با خبرنگارحوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت،درخصوص مشکلات شهرستان زابل و زهک در استان سیستان و بلوچستان،گفت:براساس قانون نقاطی که دچار خشکسالی،طوفان و سیل می شوند معاف از مالیات هستند اما متأسفانه نه تنها در این ۱۶ سال خشکسالی استان سیستان و بلوچستان مالیات از کسبه این استان اخذ نشده بلکه نرخ مالیات هم مانند سایر استان ها افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

نماینده مردم زابل و زهک درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: اکنون دولت همان نرخ مالیاتی که از شهرهای برخوردار چون شیراز،تهران، اصفهان و مشهد اخذ می کند از کسبه استان سیستان و بلوچستان هم دریافت می کند.

این نماینده مردم درمجلس نهم،بابیان اینکه میزان درآمد دراستان سیستان و بلوچستان به صفر نزدیک شده است،اظهارداشت:متأسفانه به علت عدم ایجاد اشتغال پایدار بسیاری از مردم این استان درآمدی کسب نمی کنند به همین جهت قدرت خرید مردم بسیار پایین است.

حسینی،افزود: متأسفانه به علت پایین بودن قدرت خرید مردم استان سیستان و بلچستان،میزان درآمد کسبه متناسب با میزان پراخت مالیات آن ها نیست که این مهم باعث ضرر مالی آنها شده است.

وی ادامه داد:با توجه به محرومیت استان سیستان و بلوچستان، مردم از حداقل درآمد خود برای تأمین خوراک و پوشاک استفاده می کنند اما توانایی مالی خوبی برای خرید طلا ندارند که این مهم با توجه به اخذ مالیات های سنگین باعث ضرر مالی طلا فروشان استان سیستان و بلوچستان شده است.

نماینده مردم زابل و زهک درمجلس،تصریح کرد: درحال حاضر عدم اخذ مالیات های سنگین برارزش افزوده اصلی ترین خواسته مردم سیستان و بلوچستان از دولت است.

این نماینده مردم درمجلس نهم،با تأکیدبر اینکه مردم سیستان در شرایط کنونی و با توجه به بروز هوای گرم و طوفان های شن و ماسه نیازمند حمایتی جدی هستند،اظهارداشت: امیدواریم اعمال ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم در منطقه سیستان تصویب شود تا کسبه این منطقه از حقوق خودشان بهره مند شوند.