نرم افزارحسابداری صدگان

ضرورت اعمال ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم در منطقه سیستان

0 554

حسابداراپ

امیدواریم اعمال ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم در منطقه سیستان تصویب شود تا کسبه این منطقه از حقوق خودشان بهره مند شوند.


سیدباقر حسینی درگفت‌ و گو با خبرنگارحوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت،درخصوص مشکلات شهرستان زابل و زهک در استان سیستان و بلوچستان،گفت:براساس قانون نقاطی که دچار خشکسالی،طوفان و سیل می شوند معاف از مالیات هستند اما متأسفانه نه تنها در این ۱۶ سال خشکسالی استان سیستان و بلوچستان مالیات از کسبه این استان اخذ نشده بلکه نرخ مالیات هم مانند سایر استان ها افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

نماینده مردم زابل و زهک درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: اکنون دولت همان نرخ مالیاتی که از شهرهای برخوردار چون شیراز،تهران، اصفهان و مشهد اخذ می کند از کسبه استان سیستان و بلوچستان هم دریافت می کند.

این نماینده مردم درمجلس نهم،بابیان اینکه میزان درآمد دراستان سیستان و بلوچستان به صفر نزدیک شده است،اظهارداشت:متأسفانه به علت عدم ایجاد اشتغال پایدار بسیاری از مردم این استان درآمدی کسب نمی کنند به همین جهت قدرت خرید مردم بسیار پایین است.

پندار سیستم

حسینی،افزود: متأسفانه به علت پایین بودن قدرت خرید مردم استان سیستان و بلچستان،میزان درآمد کسبه متناسب با میزان پراخت مالیات آن ها نیست که این مهم باعث ضرر مالی آنها شده است.

وی ادامه داد:با توجه به محرومیت استان سیستان و بلوچستان، مردم از حداقل درآمد خود برای تأمین خوراک و پوشاک استفاده می کنند اما توانایی مالی خوبی برای خرید طلا ندارند که این مهم با توجه به اخذ مالیات های سنگین باعث ضرر مالی طلا فروشان استان سیستان و بلوچستان شده است.

نماینده مردم زابل و زهک درمجلس،تصریح کرد: درحال حاضر عدم اخذ مالیات های سنگین برارزش افزوده اصلی ترین خواسته مردم سیستان و بلوچستان از دولت است.

این نماینده مردم درمجلس نهم،با تأکیدبر اینکه مردم سیستان در شرایط کنونی و با توجه به بروز هوای گرم و طوفان های شن و ماسه نیازمند حمایتی جدی هستند،اظهارداشت: امیدواریم اعمال ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم در منطقه سیستان تصویب شود تا کسبه این منطقه از حقوق خودشان بهره مند شوند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.