- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سود پرداخت نشده سهامداران راپيگيري ميكنيم.

 موضوع عدم پرداخت سود سنوات گذشته به سهامداران توسط برخی شرکت های بورسی طی زمانبندی اعلام شده، از سوی اداره پیگیری تخلفات سازمان بورس در حال پیگیری می باشد.


مالمیرمدیر نظارت بر ناشران شرکت بورس افزود: در این رابطه برخی شرکت ها در حال پرداخت مبالغ ناشی از سود تقسیمی به سهامداران خود می باشند و برخی نیز تاکنون این مبالغ را پرداخت کرده اند. اما در خصوص مابقی موارد بایستی منتظر صدور رأی کمیته انضباطی اداره تخلفات سازمان بورس بود.

این مقام مسئول تأکید کرد: چنانچه شرکت ها بر مبنای رأی صادره از سوی کمیته انضباطی عمل نکنند، در صورت وصول شکایت سهامداران به هیأت داوری سازمان بورس، موارد به صورت قانونی پیگیری می شود. چنانچه طبق بررسی های به عمل آمده، هیأت داوری به این نتیجه برسد که شرکتی موارد قانونی لازم را در خصوص پرداخت سود سهام خود به سهامداران رعایت نکرده، هیأت مذکور براساس قانون این اختیار را دارد که رأساً از حساب بانکی شرکت ها مبالغ لازم جهت پرداخت سود سهام را برداشت نماید.

مدیر نظارت بر ناشران شرکت بورس در خاتمه سخنان خود اظهار کرد: هم اکنون شرکت های اعلام شده توسط سهامداران که سود سهام سنوات گذشته خود را پرداخت نکرده اند، به مرور در حال بررسی می باشد که تاکنون مواردی در امور رسیدگی به تخلفات بورسی به نتیجه رسیده و برخی نیز بایستی در هیأت داوری مورد بررسی قرار گیرد تا رأی لازم برای آن صادر شود.

منبع:بورس نيوز