نرم افزارحسابداری صدگان

در بسته دولت برای خروج از رکود به بازارسرمايه توجهي نشده است.

0 435

حسابداراپ

 ابهام در سیاست های مالی و ارزی و همچنین کم توجهی دولت به بازار سرمایه در برنامه خروج از رکود غیر تورمی از دلایل مهم افت شاخص بورس است.


عضو شورای عالی بورس درباره دلایل افت پی در پی شاخص بورس، گفت:  باید پذیرفت قیمت سهام و رشد بازار سرمایه تحت تاثیر انتظارات آینده دارندگان سهام است بنابراین باید وضعیت موجود بازار سرمایه را  بر اساس آینده بازار تحلیل کرد.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: ابهام در سیاست های پولی، ارزی و مالی از دلایل مهم  نزولی شدن شاخص بورس در روزهای گذشته بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم از دیگردلایل افت شاخص بازار سرمایه را نبود سیاست مشخص در بسته های ارائه شده از سوی دولت برای خروج از رکود تورمی عنوان کرد و گفت: باید پذیرفت مسائل بازار بورس در بسته اقتصادی دولت برای خروج از رکود غیر تورمی لحاظ نشده که این موضوع باعث تاثیر منفی بر بازار شده است.

پندار سیستم

پورابراهیمی داورانی ادامه داد: اگر بهای تمام شده محصولات تولیدی شرکت های بورسی بالا برود و این شرکت ها نتوانند با توجه به موضوع خروج از رکود غیر تورمی قیمت کالا ها را افزایش دهند با مشکل جدی در موضوع حاشیه سود روبرو خواهند شد.

وی گفت: ابهام در نحوه برخورد دولت با مطالبات بانکی از موضوعات مهم دیگر است که بر افت شاخص بورس در روزهای اخیر بی تاثیر نبوده است.

پورابراهیمی داورانی تصریح کرد: اگر دولت موضوع خروج از رکود را با مدیریت تورم در نظر بگیرد و ابهامات در سیاست های آینده پولی، ارزی و مالی را شفاف کند بازار بورس تقویت می شود.

عضو شورای عالی بورس، یادآورشد: باید توجه داشت برگزاری جلسات مسئولان در زمینه تقویت بازار بورس تنها می تواند شوک های مثبت و موقتی در بازار ایجاد کند بنابراین  برای تقویت ساختاری بازار باید سیاست ها مالی و ارزی تقویت شوند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.