نرم افزارحسابداری صدگان

جریمه‌ی دیر کرد مالیات برای پیمانکاران طلبکار از دولت حذف شد.

0 604

حسابداراپ

 از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مؤدی مالیاتی در تیرماه ۳۰۰ هزار اظهارنامه جدید به صورت کاملاً الکترونیکی و در مجموع ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت شد.


۹۸ به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علی عسکری در دومین نشست خبری خود در سال ۹۳ با منحصربه فرد شمردن دریافت مالیات در تیرماه سال جاری نسبت به ۵ سال گذشته اظهار داشت: درصد پیش‌بینی‌‌های ما برای دریافت مالیات با رقم ۸ هزار و ۱۲۰ هزار میلیارد تومان محقق شد که ۱۸ هزار میلیارد تومان آن مالیات بر درآمد بود و در مورد مالیات‌های مستقیم ۳۴ درصد رشد و مالیات بر ارزش افزوده ۸۳ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت.

رییس سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: رشد ۴۹ درصدی مجموع درآمدهای مالیاتی نشان دهنده ظرفیت عظیم درآمدهای مالیاتی در اقتصاد کشور با توجه به شرایط رکودی حاکم می‌باشد.

تمام قراردادهای ورزشکاران به نظام مالیاتی ارسال می‌شود

عسکری در رابطه با مالیات ورزشکاران تصریح کرد: از رقم قرارداد کی‌روش خبر ندارم و آن را تأیید و تکذیب نمی‌کنم اما فدراسیون با توافقات حاصل شده نسبت به پرداخت مالیات ورزشکاران و باشگاه‌ها بسیار حساس شده است.

وی اضافه کرد: مبهم و غیرواقعی بودن قراردادها موجب شد تا با هماهنگی فدراسیون تمام قراردادها به نظام مدیریت ارسال شود و با وجود فضای مناسب و تسهیلات فراهم شده مالیات ورزشکاران دریافت می‌شود.

مالیات سکه در مبادی ورودی دریافت می‌شود

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: مالیات ارزش افزوده سکه یکبار و در مبادی ورودی دریافت می‌شود اما در مورد مالیات طلافروشان کماکان مشکل باقی است.

عسکری گفت: طلافروشان در فرآیند خود اختیاری مالیات را در بعضی موارد دریافت می‌کنند و در بعضی موارد دریافت نمی‌کنند ضمن آنکه به میزان دریافت مالیات آن را به نظام مالیاتی ابراز نمی‌کنند.

پندار سیستم

وی تأکید کرد: با هماهنگی‌هایی که از طرف نظام مالیاتی با اتحادیه طلافروشان انجام شد و دلیل اصلی آن تفاوت فاحش بین متوسط پرداخت مالیات ارزش افزوده در استان‌های محروم نسبت به کلان‌شهرها بود این امر از طرف اتحادیه در حال پیگیری می‌باشد.

اساس نامه جامعه مشاوران مالیاتی تصویب شد

عسکری تصریح کرد: اساسنامه جامعه مشاوران مالیاتی تصویب شده شورا و هیئت نظارت و مکان استقرار آن تعیین شده تا از ظرفیت بازنشستگان نظام مالیاتی بهترین استفاده را ببریم.

کشف مجموعه بزرگ فاکتورفروشی در اصفهان

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به شناسایی ابر مالیات دهندگان گفت: دریافت چک ۲۲۰ میلیارد تومانی از یک شرکت برای پرداخت مالیات صحت دارد ضمن آنکه ما تا ۵۰۰ میلیارد تومان هم چک برای پرداخت مالیات دریافت کردیم.

وی ادامه داد: ۱۳۰۰ پرونده مالیاتی در کشور داریم که شامل شرکت‌های بزرگ نفتی، گازی و خودروسازی می‌باشد اما با وجود چارچوب کاری منظم آنها در مورد مالیات مشکلی نداریم.

وی به شناسایی شرکت بزرگ کدفروشی و فاکتورفروشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: این مجموعه ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان برای یک شرکت فاکتورفروشی کرد که شناسایی و به دادگاه معرفی شد.

جریمه‌ی دیر کرد مالیات برای پیمانکاران طلبکار از دولت حذف شد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پیمانکارانی که برای دولت کار کردند و طلبکارند بنا بر چهارچوب قانونی مالیاتشان تقسیط کردیم تا در بازه‌ی زمانی یک ساله تا دو ساله و متناسب با قراردادشان انجام شد ضمن آن که جریمه دیرکرد پرداخت مالیات برای آنها حذف شد.

عسكري گفت :صادرات خدمات فنی و مهندسی از مالیات معاف است.

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.