- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بازار سرمایه را با پرتفوي مناسب تجربه كنيد.

به نظر می رسد روند بازار سرمایه طی ماه های آتی روندی متعادل رو به رشد و همچنین متناسب با اطلاعات شرکت ها و تحولات در اقتصاد کلان باشد.


در همین راستا، اقبال نیا، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوزاظهار داشت: با توجه به فضایی که در مذاکرات وجود داشت، هم اکنون بازار سرمایه به این جمع بندی رسیده که در این فرصت ۴ ماهه، مذاکرات به سمت توافق و حل مسئله هسته ای پیش خواهد رفت. بنابراین چشم انداز بازار سرمایه به دلیل کنترل تورم، کاهش نرخ سپرده های بانکی و حصول نتیجه نهایی در مذاکرات مثبت ارزیابی می گردد.

اقبال نیا تصریح کرد: انتظار می رود روند بازار سرمایه طی ماه های آتی متعادل رو به رشد و همچنین متناسب با اطلاعات شرکت ها و تحولات در اقتصاد کلان پیش رود. علاوه بر این بسته حمایتی دولت در جهت خروج از رکود با توجه به تأثیر مثبت در رشد اقتصادی کشور قطعاً تأثیر قابل قبولی بر روی بازار سرمایه خواهد گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: بنابراین با توجه به اینکه وضعیت بازار و سودآوری شرکت ها تابعی از شرایط کلان اقتصادی می باشد، می توان اظهار کرد که با رشد اقتصادی، وضعیت بازار سرمایه نیز با چشم انداز مثبتی همراه خواهد شد. بنابراین بسته حمایتی خروج از رکود دولت می تواند رشد اقتصادی و رشد بازار سرمایه را تضمین کند.

وی افزود: همچنین با توجه به رفع نسبی تحریم ها، مراودات بین المللی، تسهیل در طرح های توسعه شرکت ها و افزایش در میزان صادرات آنها می توان به بهبود وضعیت شرکت ها و در نتیجه بازار سرمایه امیدوار بود.

اقبال نیا اظهار کرد: یکی از بزرگترین چالش های موجود در اقتصاد و بازار سرمایه، عدم ثبات در تصمیم گیری ها می باشد بطوریکه این عامل منجر به بی اعتمادی در فضای بازار سرمایه می گردد و سرمایه گذار جهت ورود و سرمایه گذاری در صنایع با بلاتکلیفی و ریسک بالا مواجه می شود بنابراین در چنین شرایطی که ریسک افزایش می یابد، تزریق منابع به بخش های مولد اقتصاد کاهش می یابد و در نهایت کاهش سرمایه گذاری موجب لطمه به رشد اقتصادی می گردد. از همین رو ثبات و تعادل در حوزه های سیاسی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت می باشد که ثبات در حوزه سیاسی با حصول توافق نهایی در مذاکرات ایجاد می گردد همچنین ثبات در حوزه اقتصادی با توجه به کنترل نرخ تورم، نرخ بهره معقول متناسب با تورم و ثبات در تصمیم گیری ها تعیین می گردد.

وی در خاتمه افزود: چشم انداز بازار سرمایه طی سال ۹۳ با توجه به روند مذاکرات و وضعیت کلان اقتصادی مشخص می گردد شایان ذکر است که بازار سرمایه همچنان ارجح ترین بازار از نظر میزان بازدهی طی سال جاری خواهد بود. همچنین افق بازار سرمایه در سال آینده با توجه به رفع ابهامات روشن خواهد بود. توصیه بنده به سهامداران این است که با دیدگاه بلندمدت اقدام به خرید سهام در بازار سرمایه کنند و درگیر نوسانات کوتاه مدت و شایعات بازار نشوند همچنین بهینه کردن پرتفوی سهامداران نیز توصیه می گردد.