- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اخذ مالیات از جایگاه داران سی ان جی بررسي شد.

در جلسه امروز این کمیته موضوع کارمزد و مالیات بر ارزش‌افزوده جایگاه‌دارانCNG بررسی شد.


نادرفریدونی رییس کمیته نفت و گاز و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،‌با اشاره به جلسه امروز کمیته نفت و گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در این جلسه که با حضور مسؤولین وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و انجمن CNGکشورو مرکزپژوهش ها برگزار شدموضوع کارمزد و مالیات بر ارزش‌افزوده جایگاه‌دارانCNGبررسی شد.

نماینده مردم فیروزآباد، قیر کارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال این بود که مالیات بر ارزش افزوده جایگاهداران را باید سازمان هدفمندی بپردازد یا مردم یا جایگاه داران بپردازند، گفت: بر اساس اعلام جایگاه داران، مالیات بر ارزش افزوده در حال حاضر از سوی جایگاه داران پرداخت می شود که این صحیح نیست و جایگاهداران را با مشکل مواجه می کند.

وی با اشاره به اینکه‌ کارمزد جایگاهداران طی پی گیری های متعدد از ۴۰ تومان به ۷۰ تومان برای بخش دولتی و شهرداری ها و نیمه دولتی و ۸۰ برای جایگاهداران بخش خصوصی تغییر یافت، ‌گفت: جایگاه داران می گویند از محل افزایش صورت گرفته ۱۳ تومان مالیات می دهند از این رو در جلسه امروز بحث بود که جایگاهداران مالیت ندهند.

رییس کمیته نفت و گاز و پتروشیمی با بیان اینکه جواب شفافی به این موضوع داده نشد از این رو قرار شد از وزرای نفت و اقتصاد و معاونت نظارت راهبردی استعلام کنیم و این سوال را بپرسیم که آیا ۱۳ تومان از محل این افزایش ۴۰ تومان باید باشد یا محل دیگر.

فریدونی گفت: در این جلسه همچنین بر اینکه اهرم نظارت بر جایگاه سی ان جی باید قوی شود تاکید شد.

نماینده مردم فیروزآباد، قیر کارزین و فراشبند در مجلس گفت: همچنین در این جلسه مطرح شد که دولت تسهیلات لازم را به جایگاهداران برای تقویت و تجهیز و ساخت جایگاه جدید برای عرضه مناسب سوخت بدهد.