- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اخبار امروز شاخص بورس

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه ۹۳.۰۵.۲۷ شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با ۳۱ واحد افت به رقم ۵۴۴۱۵ واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۱۰۰ واحد کاهش عدد ۱۴۵۵۸۳ واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با ۴۵ واحد افت به رقم ۷۳۹۰۶ واحد رسيد.

همچنین در این روز گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۰ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۰ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۴ واحد افزایش به رقم ۸۰۵ واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی جم با ۲ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل توکاریل با ۰.۱۷ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم ۱۰۷۲ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۱۳۰۲ میلیارد ریال رسید.

تداوم روند نزولی شاخص کل بورس

متأسفانه پس از رشد اندک و کم رونق شاخص بورس در ابتدای روز جاری، هم اکنون این نماگر روند نزولی خود را همانند روزهای گذشته تداوم بخشیده است.

این در حالی است که “کگل”، “فولاد” و “تاپیکو” با بیشترین تأثیر منفی به میزان ۱۶.۵، ۹.۸ و ۹.۵ واحد بر شاخص کل بورس و در مقابل “وبملت”، “وخارزم” و “خساپا” با بیشترین تأثیر مثبت بر این نماگر به میزان ۸.۷، ۶.۳ و ۶.۱ همراه می باشند.

همچنین با توجه به قاطعیت صحبت های رییس شورای رقابت در گروه خودرو در خصوص عدم کاهش قیمت خودرو، این گروه طی روز جاری با اقبال نسبی رو به رو شدند.

علاوه بر این، گروه سرمایه گذاری، محصولات کانی غیرفلزی، کاشی و سرامیک، خودرو، ماشین آلات و لاستیک نیز با رشد قیمتی همراه هستند. در مقابل گروه سیمان، حمل و نقل، محصولات غذایی و محصولات فلزی با کاهش قیمت مواجه می باشند.

به نظر می رسد در صورتیکه ضعف نقدینگی در بازار سرمایه حل نشود تنها شاهد نوسانات اندک مثبت و یا منفی در بازار باشیم. شایان ذکر است در صورت تداوم وضعیت کنونی انگیزه خاصی جهت خرید و یا فروش وجود نخواهد داشت.

براساس این گزارش، شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۳.۴ واحدی به میزان ۸۰۴ واحد رسیده است. تمامی نمادهای تأثیرگذار بر نماگر فرابورس تا این لحظه تأثیر مثبت بر این نماگر گذاشتند که “جم”، “حسینا” و “ارفع” در صدر آنها با تأثیر مثبت ۱.۳۷، ۰.۴۵ و ۰.۴۱ واحدی همراه هستند تنها نماد “توریل” تأثیر منفی ۰.۱۸ واحدی بر این نماگر گذاشته است.

منبع:بورس نيوز