- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اخبار امروز شاخص بورس

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه ۹۳.۰۵.۲۱ شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با ۹۰ واحد افت به رقم ۵۴۹۸۵ واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۳۹ واحد کاهش عدد ۱۴۵۶۲۷ واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با ۹۲ واحد افت به رقم ۷۴۴۵۵ واحد رسيد.

همچنین در این روز فولاد خراسان با ۴۰ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل معدنی و صنعتی چادرملو با ۶۲ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۰.۴۰ واحد افت به رقم ۷۹۱ واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی جم با ۰.۵۴ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان با ۰.۳۱ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم ۱۰۹۱ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۴۴۳ میلیارد ریال رسید.

همین دیروز بود که در خبر مستطیل شیشه ای تالار گفتیم، بدترین سم برای بورس همین روندهای یک روز مثبت دو روز منفی هست که همچون پتکی بر سر اعتماد و اطمینان سهامدار پایین می آید. روند این روزهای بورس آدم را یاد ضرب المثل در باغ سبز نشان دادن می اندازد.

مطمئن باشید تداوم کوتاه مدت این روند همچون تیر خلاص بر پیکر بازار سرمایه خواهد بود، فقط کافیست تا به اهالی تالار این موضوع القا شود که روندهای مثبت بورس مقطعی و تنها فرصتی است برای خروج از سهام موجود در پرتفوی با مزیت ۴ درصد بالاتر از روز گذشته و در این شرایط است که دیگر هیچ رقبت و انگیزه ای برای اهالی بازار برای خرید سهام باقی نمی ماند.

منبع:بورس نيوز