- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اخبار امروز شاخص بورس

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه ۹۳.۰۵.۲۰ شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با ۹۵ واحد رشد به رقم ۵۵۰۷۵ واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۳۷۸ واحد افزایش عدد ۱۴۵۶۶۷ واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با ۱۴۸ واحد رشد به رقم ۷۴۵۴۷ واحد رسيد.

همچنین در این روز “پارسان” با ۴۴ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل “کچاد” با ۲۸ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۳ واحد افزایش به رقم ۷۹۲ واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی جم با ۰.۸۶ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم ۲۱۱۳ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۲۰۴۲ میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس امروز مثبت شد اما مهمتر از شاخص کلیت بازار بود که نشان داد فاصله بین امیدواری تا ناامیدی به اندازه تارمو است، کاری به اینکه حجم معاملات و ارزش معاملات در اغلب گروه ها و سهام شرکت های بورسی به چه میزان بود نداریم مهم آن است که سهامدار بازار سرمایه با این بازار قهر کردنی نیست و با کوچکترین نشانه امید مجدداً در صف اول خریداران سهام قرار می گیرند، این گفته به خوبی در معاملات امروز مشخص بود چراکه در روزی شاهد جو روانی مثبت و رشد قیمت سهام شرکت های بورسی بودیم که اغلب حقوقی های بازار فروشنده بودند و اکثریت خریداران را حقیقی های بورس تشکیل داده بود. البته ناگفته نماند که در این بین بودند برخی حقوقی هایی که وارد عمل شدند و اقدام به خرید سهام نمودند.

بنابر گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری در حالی رونق و جو مثبت حاکم بود که به علت ترسی که سهامداران از تداوم این روند و ابهام در روند روزهای آتی دارند در پایان معاملات اقدام به عرضه صف های خرید نمودند و به سودی اندک بسنده نمودند. به گفته اهالی تالار بدترین سم موجود برای بازار روندهای صعودی یک روزه می باشد یعنی در جاییکه امید و اعتماد نسبی در حال بازگشت می باشد مجدداً روند تغییر کرده و دوباره با یک دوره فرسایشی و نزولی مواجه شویم.

 از همین رو به نظر می رسد اعتماد و اطمینان کامل زمانی به بازار سرمایه باز خواهد گشت که سهام اغلب شرکت ها خصوصاً پربازده ترین های بورس بتوانند روند صعودی خود را با حجم بالای معامله برای چند روزی ادامه دهند که بهتر است این روند به صورت تعادلی و بدون تشکیل صف خریدهای میلیونی شکل بگیرد.