- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اخبار امروز شاخص بورس/ تلاش برای بازگشت

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه ۹۳.۵.۱۸ شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با ۲۳۷ واحد کاهش به رقم ۵۴۹۸۱ واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۷۰ واحد رشد عدد ۱۴۵۲۷۸ واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با ۲۱۵ واحد افت به رقم ۷۴۳۹۸ واحد رسيد.

همچنین در این روز گروه مپنا با ۵۳ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل بانک پاسارگاد با ۶۹ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۰.۴۰ واحد افزایش به رقم ۷۹۱ واحد رسید.

در این شرایط امروز تولید برق عسلویه مپنا با ۰.۵ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل شرکت پتروشیمی خراسان با ۰.۲۸ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم ۱۰۷۰ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۴۱۰ میلیارد ریال رسید.

۲۱۵ واحد رقمی بود که امروز شاخص کل بورس برای میزان افت خود برگزید البته به اختیار خودش که نبود این عددی بود که سهام شرکت های بانک پاسارگاد، مخابرات ایران، بانک پارسیان و بانک صادرات برای آن انتخاب کردند.