- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اخبار امروزشاخص بورس

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه ۹۳.۰۵.۱۹ شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با یک واحد افت به رقم ۵۴۹۸۰ واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۱۱ واحد رشد عدد ۱۴۵۲۸۹ واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با ۰.۳۰ واحد افزایش به رقم ۷۴۳۹۸ واحد رسيد.

همچنین در این روز فولاد مبارکه اصفهان با ۷۲ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل بانک پاسارگاد با ۵۱ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۲ واحد کاهش به رقم ۷۸۸ واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی مارون با ۰.۱۹ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان با ۰.۷۵ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم ۱۲۸۲ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۸۹۴ میلیارد ریال رسید.

امروز قصد داریم تا از روند شاخص بورس و قیمت سهام شرکت ها چشم پوشی کنیم، امروز بنا نداریم به سراغ صنایع و گروه های فعال بورسی برویم چراکه همچنان روند نزولی و البته تعادلی در اغلب سهام فعال بورسی به چشم می خورد و در کلیت بازار شاهد تشکیل صف خرید یا صف فروش خاصی نمی باشیم.

اما امروز هدفی دیگر داریم، می خواهیم به مقایسه روند تعادلی ایجاد شده در بازارهای مختلف بپردازیم به هر حال یکی از مهمترین اقدامات اقتصادی دولت یازهم ایجاد ثبات و از بین بردن هیجانات بعضاً کاذب در بازارهای مختلف عرصه اقتصادی بوده و این موضوع به وضوح در صحبت های مسئولین اقتصادی کشور نیز نمایان است که البته دستاورد بزرگی محسوب می شود.

منبع:بورس نيوز