- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اخبار امروزشاخص بورس

بازار سرمایه در آخرین روز از ماه مبارک رمضان شاهد رونق قابل قبولی در حجم و ارزش معاملات بود بطوریکه بیش از ۲۳۷ میلیارد تومان ارزش معاملات سهام در دو بازار بورس و فرابورس بود.


با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه ۹۳.۰۵.۰۶ شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با ۱۱۲ واحد رشد به رقم ۵۵۵۵۴ واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۲۷۷ واحد افزایش عدد ۱۴۵۶۳۱ واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با ۱۴۹ واحد رشد به رقم ۷۴۹۹۷ واحد رسيد.

همچنین در این روز گروه مپنا با ۵۸ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل توسعه معادن و فلزات با ۱۶ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۰.۳۰ واحد افت به رقم ۷۹۶ واحد رسید.

در این شرایط امروز نفت ایرانول با ۰.۴۴ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل پتروشیمی مارون با یک واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم ۲۳۵۳ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۶۲۰ میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس طی معاملات امروز تا سه قدمی مدار ۷۵ هزار واحدی پیش رفت اما موفق به ورود در این مدار نشد تا همه نگاه ها به آغاز معاملات بورس بعد از تعطیلات عید سعید فطر دوخته شود، معاملاتی که به زعم اغلب کارشناسان بازار سرمایه می تواند آغازگر فصل جدیدی از فعالیت این بازار در سال ۹۳ باشد هرچند که باید مدنظر داشت انتظارات را باید متناسب با شرایط و واقعیات موجود داشته باشیم.

براساس گزارش بورس نیوز،همچنین به نظر می رسد با اطلاع رسانی بیشتر از بسته حمایتی دولت برای خروج از رکود غیر تورمی این موضوع برای سرمایه گذاران شفاف تر شده و قدرت تصمیم گیری اهالی بازار برای انتخاب صنایع برتر بالاتر رفته است.