- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اخبار امروزشاخص بورس/ شاخص کل در شیب صعود

روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت افزایشی ۳۱۵ واحدی به ۷۴۸۴۱ واحد رسید. دو نماد “ونفت” و “شگل” بیشترین افزایش قیمت و”کحافظ” و “غشهد” نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین “فارس” بیشترین تاثیر مثبت و “کحافظ” بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشت.


به گزارش صبجانه، امروز چهارشنبه یکم مرداد باز هم شاهد رونق نسبی معاملات البته در نیمه ابتدایی زمان بازار بودیم که همین امر نیز منجر به رشد شاخص های بورسی در پایان زمان بازار شد اما رفته رفته از میانه معاملات روندی مبهم بر بسیاری از گروه ها سایه افکند .

در این معاملات شاخص ها بیشتر به لطف رونق معاملات در برخی نمادهای بزرگ پتروشیمی، گروه خودرویی و چند رشته ای صنعتی، تعدادی از نفتی ها، فلزی ها ،معدنی ها و بعضی از دیگر نمادهای مطرح در گروه هایی همچون غذایی، دارویی، انفورماتیک و سرمایه گذاری توانستند در محدوده مثبت به کار خود پایان دهند.

روز جاری شاخص کل بورس تهران با ثبت افزایشی ۳۱۵ واحدی به ۷۴۸۴۱ واحد رسید. دو نماد “ونفت” و “شگل” بیشترین افزایش قیمت و”کحافظ” و “غشهد” نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین “فارس” بیشترین تاثیر مثبت و “کحافظ” بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشت.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات در آخرین روز کاری این هفته شاخص کل بورس بار دیگر تاحت تاثیر روند تقریبا مثبت شکل گرفته در تعداد محسوسی از نمادها در گروه های مختلف در مسیر صعود قرار گرفت. گروه هایی مانند چند رشته ای صنعتی، خودرویی، غذایی، سرمایه گذاری و نمادهای بزرگی در گروه پتروشیمی و فلزی در این میان نقش عمده ای را در رشد شاخص ایفا کردند . از جمله نمادهای تاثیرگذار در این برهه می توان به “فارس”، “تاپیکو”، “وصندوق”، “وغدیر”، “وبشهر”، “فاسمین” و “خپارس” اشاره کرد. گفتنی است در تعدادی از این نمادها شاهد عرضه صف های خرید در اوایل زمان بازار بودیم.

با ادامه رونق معاملات در گروه های پیشرویی مانند خودرویی و همچنین بازگشایی برخی نمادهای بزرگ بازار در محدوده مثبت قیمتی مانند “وتوسم”، “شسپا”، و “وبملت” باز هم از شاخص حمایت به عمل آمد اما فشار وارده از سوی گروه پتروشیمی و همچنین مبهم شدن فضای معاملات در تعداد محسوسی از گروه ها، سیر صعودی شاخص را محدود ساخت. در انتها نیز ابطال معاملات وصندوق نیز منجر شد تا تاثیر مثبت این نماد بر روی شاخص حذف شده و کمی از رشد ساعات پیشین این نماگر خنثی گردد.

شاهد بودیم که شب گذشته وزیر امور خارجه کشورمان اوایل سپتامبر را به عنوان تاریخ دور بعدی مذاکرات اعلام کرد. ظریف در این زمینه اظهار داشت که دور بعدی مذاکرات در اوایل سپتامبر پیگیری خواهد شد اما هنوز مکان مذاکرات مشخص نشده است. وی افزود که اصلی ترین اختلاف کنونی میان ایران و گروه ۱+۵ بر سر میزان غنی سازی اورانیوم از سوی ایران است.

همچنین رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد : برخلاف اظهارات برخی افراد مبنی براینکه موضوع بازنگری قیمت خودرو در جلسه روز جاری شورای رقابت نهایی خواهد شد،بازنگری قیمت حدود دو هفته زمان می برد و در نهایت گزارش این موضوع در صحن علنی مجلس قرائت می گردد.

در عین حال مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن در گفت و گویی اعلام کرد که عدم تعادل عرضه و تقاضا اصلی ترین دلیل صعود قیمت اوراق تسهیلات مسکن به حساب می آید. کفاش پنجه شاهی در این زمینه اظهار داشت: تقاضای خرید این اوراق که هر ماه صادر می شد، بیشتر شده و عرضه کمتر از تقاضا است. وی افزود غیر از افراد متقاضی خرید مسکن، انبوه سازان نیز از این وام بهره می برند که این امر نیز در تحریک تقاضا نقش عمده ای داشته است. گفتنی است که کماکان شاهد رشد حبابی قیمت اوراق تسهیلات مسکن هستیم و گران شدن بی رویه ارزش این اوراق ، دریافت وام مسکن از این طریق را به گونه ای از صرفه اقتصادی خارج کرده است.

همچنین رجبی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی عنوان کرد: در جلسه کمیسون اقتصادی مجلس که موضوع آنتحقیق و تفحص از مجموعه بانک‌های دولتی و خصوصی بود، بنا بر این شد تا موضوع مذکور تا سه هفته آینده مسکوت بماند اما تحقیق و تفحص از بانک سرمایه در این جلسه به تصویب رسید.

به علاوه در حالی که شاهد رونق ناگهانی معاملات سهام سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي در ابتدای روز بودیم، نماد این شرکت در ساعت دوم معاملات متوقف شد. در اطلاعیه ای دلیل توقف این نماد ، تعديل پيش بيني درآمد هر سهم اعلام شد. در اواخر ساعت بازار نیز مدیریت بازار بورس از ابطال کلیه معاملات كليه معاملات امروز در نماد این شرکت خبر داد.

امروز همچنین می توان به ثبات نسبی قیمت طلا و ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد.طلا هم اکنون به قیمت هر گرم ۹۶ هزار و هشتصد تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت ۳۱۳۳ تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز چهارشنبه جو مبهمی بر بسیاری از گروه ها حاکم بود. در گروه معدنی ۳ نماد منفی بوده اند.در این گروه صف خرید یا فروشی دیده نمی شود.در گروه محصولات شیمیایی ۱۱ نماد رشد کرده اند.در این بخش “شلعاب” صف خرید را به خود می بیند و “شیراز” صف فروش محدودی دارد.در گروه فلزات اساسی ۹ نماد کاهش ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند.

در این گروه “فلوله” با صف فروش محدودی روبروست. در بخش مخابرات “اخابر” در آخرین معاملات پا به محدوده مثبت قیمتی گذاشته است.در بخش فنی مهندسی “رتکو” به عنوان تنها نماد معاملاتی این گروه رشد کرده است. در بخش خودرو ۷ نماد در آخرین معاملات منفی بوده اند. در این گروه “خعتبار” صف خرید را به خود می بیند.

در بخش شرکت های چند رشته ای “وامید”در درصدهای منفی به کار خود پایان داده است.در گروه بانکی ۲ نماد افت کرده اند. در این گروه “وگردش” صف خرید را تجربه می کند. در گروه سرمایه گذاری ۹ نماد در آخرین معاملات در درصدهای منفی به کار خود پایان داده اند. در این گروه “وتوسم” بالاترین صف خرید را دارد. در بخش فرآورده های نفتی”شنفت” افت کرده است.

امروز در این بخش “شرانل” صف خرید ملموسی دارد. در گروه دارویی ۱۰ نماد در درصدهای منفی به کار خودپایان داده اند. در این بخش صف خرید در نماد “دامین” سنگین تر از سایر نمادها است. در گروه غذایی ۵ نماد افت کرده اند.در این گروه صف های خرید و فروش جزئی دیده می شود.در میان قندی ها ۴ نماد منفی بوده اند.در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک تنها “پکرمان” در درصدهای مثبت باقی مانده است.

در گروه ساختمانی ۵ نماد افت کرده و ۳ نماد دیگر نیز در آخرین معاملات منفی شده اند.در این گروه “وآذر” صف خرید را پیش روی خود می بیند. در این میان در گروه سیمانی ۱۲ نماد با کاهش ارزش سهام مواجه بوده اند. در این بخش صف های خرید محدودی به چشم می خورد و “سدور” بالاترین صف فروش را تجربه می کند.

در پایان گفتنی است امروز بیش از ۴۲۹ میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که بیشترین حجم معاملاتی مربوط به دو نماد”خپارس” و “وبشهر” بوده است.

همچنین در فرابورس نیز بیش از ۱۳۰ میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد “وگردش ” و “ثتران ” بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.