- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اخبارامروز شاخص بورس

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه ۹۳.۰۵.۱۱ شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با ۱۷۰ واحد افت به رقم ۵۵۳۸۴ واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۳۸ واحد رشد عدد ۱۴۵۶۶۹ واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با ۱۵۶ واحد کاهش به رقم ۷۴۸۴۱ واحد رسيد.



همچنین در این روز “حکشتی” با ۳۷ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل “اخابر” با ۲۹ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۲ واحد افت به رقم ۷۹۴ واحد رسید.

در این شرایط امروز “خراسان” با ۰.۸۴ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل “میدکو” با یک واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم ۱۸۹۱ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۱۴۳۴ میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس طی معاملات روز جاری در یک رفت و برگشت توانست مدار ۷۵هزار واحدی را برای لحظاتی فتح نماید اما مجدداً با افت بیش از ۱۵۶ واحدی جایگاه قبلی خود را پس گرفت.

بنابر گزارش بورس نیوز، اولین روز از معاملات هفته جاری در حالی با روندی نزولی و کاهش قیمت اغلب سهام شرکت ها همراه شد که اهالی تالار معتقد بودند روند حرکتی بازار سرمایه پس از پایان ماه مبارک رمضان با تغییر جهت قابل قبول و صعودی مواجه خواهد شد.

اما امروز نه تنها در معاملات بورس این روند مشاهده نشد بلکه همچنان نااطمینانی در معاملات سرمایه گذاران و استراتژی دست به عصایی قابل رؤیت بود.

براین اساس اهالی تالار با توجه به تعطیلات چند روزه و دوری فعالان از بازار سرمایه و نیز احتمال بازگشت فعالان از روز آتی به معاملات، تصمیم گرفتند معاملات روز جاری را چندان مورد توجه قرار ندهند و از تحلیل آن چشم پوشی کنند و این موضوع را به معاملات روز آتی موکول کنند.

از همین رو با امید به بازگشت اعتماد و اطمینان به کلیت بازار سرمایه از روز آینده و تغییر جهت قیمت اغلب سهام شرکت ها به روند صعودی به انتظار معاملات روز یکشنبه می مانیم تا حداقل بهانه ای برای تحلیل هایی که انجام می دهیم وجود نداشته باشد.