نرم افزارحسابداری صدگان

کد رهگیری سنا مبنای تایید ارز آزاد برای ترخیص از گمرکات

0 824

حسابداراپ

با طراحی سیستم ثبت الکترونیکی اطلاعات منشأ ارز کالای اظهارشده، کد رهگیری سنا مبنای تایید ارز آزاد برای ترخیص از گمرکات شد.

پندار سیستم


به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از فارس، براساس سازوکار جدید واردکنندگان برای برای ترخیص کالا از گمرک باید اطلاعات منشأ ارز کالای اظهار شده را به صورت الکترونیکی در سایت گمرک به ثبت برسانند.
بر اساس این گزارش اطلاعات درخواست شده که به صورت دستی انجام دریافت می شد تا کنون شناسه اظهار، نوع ارز، گمرک ترخیص کننده، سال و شماره کوتاژ صادراتی (شماره پرونده هر فقره بارنامه کالای ورودی) است.
اما در سیستم الکترونیکی طراحی شده، گزینه کد رهگیری سنا هم تعریف شده است. این گزینه برای واردکنندگانی است که ارز خود را از به جای بانک از صرافی ها تامین کرده اند.
این کد رهگیری تنها توسط صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی قابل ارائه است و واردکنندگانی که از صرافی های مجاز ارز خریداری نکرده باشند، امکان ترخیص کالا نخواهند داشت.
یکی از الزامات استفاده از کد رهگیری سنا در گمرک، ثبت اطلاعات منشا ارز کالای اظهار شده، الکترونیکی شدن گمرکات است که تاکنون ۱۸ گمرک به این سیستم مجهز شده اند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.