نرم افزارحسابداری صدگان

کارت هوشمند به جای دفترچه تامین اجتماعی/ بيمه كارگران ساختماني

0 391

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: دفترچه های تامین اجتماعی در مراکز ملکی این سازمان از سه ماه آینده حذف و کارت هوشمند جایگزین آن می شود. 

 «سیدتقی نوربخش» روز سه شنبه در آستانه هفته تامین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیر) در یک نشست خبری این مطلب را اعلام کرد.
وی افزود: دفترچه های تامین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی این سازمان برای بیمه شدگان حذف می شود و کلیه اطلاعات درمانی بیمار در این مراکز به صورت ثبت شده با شناسایی هویت بیمه شده از طریق کارت هوشمند ارایه می شود و دیگر نیازی به دفترچه تامین اجتماعی نیست.
وی با اشاره به اینکه حذف فرانشیز مستمری بگیران در قالب نظام اجرا و فاصله زمانی مقرر بابت مطالبات مراکز درمانی تامین اجتماعی را از دیگر برنامه های مهمی عنوان کرد که امسال اجرایی می شود.

پندار سیستم

نوربخش همچنین تصریح کرد: مطالبات تمام مراکز مختلف درمانی از تامین اجتماعی در سال ۹۲ پرداخت شده است و همچنین امسال برخی مطالبات نیز تا پایان اردیبهشت از سوی این سازمان تسویه شده است.

بیمه کارگران ساختمانی متوقف نشده است 

وی با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی امسال متوقف نشده است، افزود، کارگران ساختمانی که دارای کارت مهارت حرفه ای هستند در صورت مشغول به کار بودن باید بیمه شوند.
نوربخش اظهار داشت: براساس قانون تامین اجتماعی ۸۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی تا پایان برنامه ۵ ساله توسعه باید بیمه شوند.
در سال گذشته ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شدند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.