نرم افزارحسابداری صدگان

چه شغلهايي درآينده ناپديد ميشوند؟

0 475

حسابداراپ

تکنولوژی‌های جدید هر چند فرصت‌های جدیدی را خلق کرده اما در عین حال طی سال‌های اخیر شغل‌های بسیاری را نیز از جامعه حذف کرده است. یک تحقیق جدید که توسط CareerCast منتشر شده ۱۰ شغل اصلی را معرفی کرده که تا سال ۲۰۲۲ بخش قابل‌توجه آن با تکنولوژی جایگزین می‌شود.


به گزارش افکارنیوز، هر چند این آمارها و پیش‌بینی‌ها در همه کشورها یکسان نیست و بر اساس مدل دستمزد و تحلیل شغل در جامعه آمریکا تنظیم شده، اما به هرحال می‌تواند تلنگری باشد برای افرادی که در درازمدت می‌خواهند روی یک شغل حساب باز کنند.

۱- نامه رسان
تعریف ‌شغل: رساندن نامه‌ها توسط ماشین یا پیاده به مقصد.
میانگین حقوق: ۵۳ هزار و ۱۰۰ دلار
تخمین نرخ تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۲۸- درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: افزایش استفاده از ایمیل باعث کاهش قابل توجه نامه‌های پستی می‌شود (‌چنانکه تاکنون نیز شده است). به همین دلیل طی سال‌های آینده به تعداد نامه‌رسان‌های کمتر و کمتری نیاز هست.

۲- کارکنان کشاورزی
تعریف شغل: انواع و اقسام کارهای مربوط به کشاورزی از مدیریت گرفته تا رانندگی دستگاه‌های کشاورزی
میانگین حقوق: ۶۹ هزار و ۳۰۰ دلار
تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۱۹- درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: پیشرفت‌های تکنولوژیکی به صاحبان مزارع کشاورزی اجازه می‌دهد که همان کارها را با کارکنان کمتری انجام دهند.

۳- مامور برق، آب، گاز و…
تعریف شغل: کسانی که با استفاده از دستگاه‌های سنجش مصرف به منازل مراجعه می‌کنند.
میانگین حقوق: ۳۶ هزار و ۴۱۰ دلار
تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۱۹- درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: شرکت‌های مختلف با نصب سنجش‌گرهای الکترونیکی بیشتر مرور اطلاعات را بدون نیاز به مراجعه فیزیکی به منازل و دیگر اماکن به دست می‌آورند.

پندار سیستم

۴- گزارشگر روزنامه
تعریف شغل: جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات درباره اطلاعات خبری به وسیله مصاحبه، تحقیق و مشاهده. نوشتن گزارش برای روزنامه‌ها و مجلات
رادیو و تلویزیون. میانگین حقوق: ۳۷ هزارو ۹۰ دلار
تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۱۳- درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: با رشد رسانه‌های آنلاین، رسانه‌های سنتی مانند روزنامه مخاطبان و مشترکانشان کم می‌شود و این باعث کاهش جذب آگهی می‌شود. این باعث جذب کمتر گزارشگرها می‌شود.

۵- کارکنان آژانس مسافرتی
تعریف شغل: برنامه‌ریزی و فروش تورهای مسافرتی و اقامتی برای مشتریان آژانس‌های مسافرتی.
میانگین حقوق: ۳۴ هزارو ۶۰۰ دلار
تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۱۲- درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: بسیاری از مسافران هم‌اکنون هم خودشان برنامه‌ریزی سفر را از طریق منابع آنلاین انجام می‌دهند. میزان مراجعه به آژانس‌های مسافرتی در آینده نیز کاهش بیشتری می‌یابد.

۶- اره‌کننده الوار
تعریف شغل: کارگران بخش برش الوار و درختان.
میانگین حقوق: ۲۴ هزار و ۳۴۰ دلار
تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۹ – درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: پیشرفت‌های تکنولوژی به تدریج کارگران بخش چوب و برش الوار کمتری را طلب می‌کند.

۷- مهماندار هواپیما
تعریف شغل: ارائه سرویس‌‌های امنیتی، حفاظتی و راحتی به مسافران هواپیما در طول پرواز. خوش‌آمدگویی به مسافران، چک کردن شماره کارت پرواز، توضیح درباره تجهیزات امنیتی و سرو غذا.
میانگین حقوق: ۳۷ هزارو ۲۴۰ دلار ، تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۷- درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: کاهش تعداد مهمانداران خطوط هوایی ناشی از تلفیق شرکت‌های هواپیمایی و وضعیت اقتصادی آنها از هم‌اکنون هم چشم‌انداز چندان مثبتی را برای این عرصه نمایان نمی‌کند.

۸- کارگر دریل
تعریف شغل: سوراخ کردن انواع واقسام قطعات و کارکردن با ماشین‌های دریل در بخش‌های پلاستیک و فلز، میانگین حقوق: ۳۲ هزارو ۹۵۰ دلار، تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۶- درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه ماشین‌های دریل باعث می‌شود که در آینده حجم کار بیشتری توسط نیروی انسانی کمتری با یک ماشین انجام شود.

۹- کارگران بخش چاپ
تعریف شغل: راه‌اندازی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های چاپ دیجیتالی، لیتوگرافی، فلوکسوگرافی وسایر اقسام صنعت چاپ و افست. میانگین حقوق: ۳۴ هزارو ۱۰۰ دلار، تخمین نرخ تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۵- درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: با دیجیتالی شدن بیشتر فرآیندهای چاپی عملا نیاز به کارگران این بخش در آینده کمتر و کمتر می‌شود.

۱۰ – مامور مالیات
تعریف شغل: تخمین میزان مالیات اشخاص یا شرکت‌ها و تطابق عملکرد مالی آنها بر اساس قوانین مالیاتی
میانگین حقوق: ۵۰ هزاردلارو ۴۴۰ دلار
تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۴- درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: سیستم‌های دیجیتالی و کامپیوتری فرآیندهای مربوط به تخمین و محاسبه مالیات وهمچنین دریافت آن را کاملا تغییر می‌دهد به این ترتیب نیاز کمتری به استخدام مامور مالیاتی هست.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.