نرم افزارحسابداری صدگان

ضوابط جدید معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی

0 459

حسابداراپ

 با تصویب شورای عالی بورس، مقرر شد در مواردی که نماد شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه، به دلیل ابهامات اساسی خارج از حیطه اختیار شرکت متوقف می شود، ضریب شناوری شرکت صرفا براساس روزهای معاملاتی نماد شرکت محاسبه شود. با این مصوبه، تعداد بیشتری از شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه، مشمول بهره مندی از سقف معافیت مالیاتی خواهند شد.


به گزارش خبرگزاری مهر،در جلسه اخیر شورای عالی بورس که به ریاست وزیر اقتصاد، در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد، مقرر شد در مواردی که نماد شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه، به دلیل ابهامات اساسی خارج از حیطه اختیار و عملکرد شرکت، متوقف می شود، ضریب شناوری شرکت صرفا براساس روزهای معاملاتی نماد شرکت محاسبه  شود.

با این مصوبه، ضمن افزایش ضریب شناوری شرکت ها، تعداد بیشتری از شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه، مشمول بهره مندی از سقف معافیت مالیاتی خواهند شد.

پندار سیستم

در جلسه شورای عالی بورس، ضمن ارائه گزارش تفصیلی درخصوص نقش بازار سرمایه در تأمین مالی و خروج از رکود اقتصادی، نقشه راه بازار سرمایه در این خصوص به تأئید شورا رسید.

شورای عالی بورس در جلسه خود، همچنین طرح آزادسازی سهام عدالت، در قالب راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) را در صورت تأئید سایر مراجع ذیربط، بلامانع دانست.

شورای عالی بورس در این جلسه مقرر کرد شرکت فرابورس ایران در همکاری با بانک مسکن، راهکارهای لازم برای ایجاد تعادل در بازار اوراق تسهیلات مسکن را اتخاذ کند.

تصویب دستورالعمل تشکیل کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس، از دیگر تصمیمات جلسه اخیر شورای عالی بورس بود.

در ابتدای جلسه نیز گزارشی درخصوص شرایط کلی بازار سرمایه و اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود شرایط بازار، ارائه شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.