- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حذف مالیات آبشاری از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی

رئیس سازمان امور مالیاتی، با اشاره به حذف مالیات آبشاری از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی، گفت: معاف کردن پژوهش علمی و کاربردی از مالیات نیازمند حکم قانونی است.


به‌ گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی  در نشست امروز(چهارشنبه ۲۵ تیر) کارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه با رئیس مجلس و وزرای دولت، گفت: خوشبختانه با حذف ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم، برای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی دیگر مالیات به صورت آبشاری گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته یک دانشگاه با یک وزارتخانه قرارداد منعقد می‌کرد، اما بعد از آن‌ها در چند مرحله قرار دادهایی در بخش‌های آن دانشگاه‌های برای اجرای آن طرح بسته می‌شد، از این رو از تمام قراردادها مالیات دریافت می‌شد و در این رابطه یک قرارداد واحد وجود نداشت که تنها از آن مالیات اخذ شود.

عسگری با بیان اینکه سازمان مالیاتی به‌دنبال حذف مالیات برای تمام طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی است، افزود: قطعا در قوانین باید یک تبصره برای تصریح معافیت‌های مالیات بخش پژوهش دیده شود، از این‌ رو معاف کردن پژوهش علمی و کاربردی از مالیات نیازمند حکم قانونی است.

در این نشست همچنین سید حسن قاضی‌ زاده‌ هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت ارتباط دانشگاه و صنعت در کشورهای خارجی، گفت: در دانشگاه‌ها این کشورها اساتید محتاج صنعت هستند، زیرا استادان برای ارتقا جایگاه شغلی و دانشگاهی خود نیاز به امتیازات بخش صنعت دارند.

همچنین دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس بر لزوم معاف بودن بخش پژوهش ازمالیات تأکید کرد و گفت: به‌طور حتم اگر صنعت با دانشگاه برای طرح‌های پژوهشی قرار دادی می‌بندد، این قراردادها نباید مشمول مالیات شود.