نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه ۵۰۹/۹۳/۲۰۰ مورخ ۹۳/۳/۲۶(اعلام حدنصاب معاملات کوچک سال ۱۳۹۳)

4 1,631

حسابداراپ

 در اجراي قسمت اخير بند(۵-۵) دستورالعمل اصلاحي شماره ۳۹۵۴/۲۰۰ مورخ ۰۷/۰۳/۱۳۹۲ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالياتهاي مستقيم اصلاحيه مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ و به استناد بند الف-۱ تصويب نامه شماره ۲۱۸۰۴/ت۵۰۵۵۱ هـ مـورخ ۳۰/۰۲/۱۳۹۳ هيئت محترم وزيران،بدينوسيله مـبلغ ۱۰% حـدنصاب معاملات کوچک به ميزان ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ ريال اعلام مي گردد که مؤديان محترم مالياتي مي توانند در اجراي مفاد بند(۴-۵) دستورالعمل فوق بر اساس مبلغ مذکور اقدام نمايند.
 

پندار سیستم

علي عسکري
رييس کل سازمان امور مالياتي کشور

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. آوا می گوید

    با سلام.
    اگر از يك فروشنده در زمان هاي متفاوت و در طول سه ماه بيش بيشتر از يك فاكتور داشته كه مبالغ آن ها از يك ميليون و دويست كمتر است بايد از ان فروشنده كدملي بگيريم و فاكتور هاي آن ها را كه باهم جمع كرده و با ارايه كدملي و مشخصات فروشنده به سيستم ارايه كنيم؟
    ملاك چيست؟ فاكتور زير حد مجاز يا خريد از يك فروشنده خاص؟

  2. علي می گوید

    سلام
    سرجمع در یک فصل اگر از یک فروشنده خریدهایی داشته باشی که کمتر از حدنصاب مقرر باشد در فهرست معاملات در یک ردیف با عنوان معاملات کمتر از حد نصاب ثبت و ارسال خواهد شد .

  3. جمشید می گوید

    آیا میتوان ازیک فوشنده در یکسال(۱/۱/۹۳لغایت ۲۹/۱۲/۹۳)بیش از سقف معاملات متوسط در زمانهای مختلف خریدکرد یا خیر برای مثال یک نوع کالا یا جند نوع کالا
    خواهشمند است پاسخ را درهر دو مورد اعلام نمائید

  4. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    به اين تبصره از قانون مناقصات توجه كنيد:
    تبصره‌۳ـ مبلغ‌ یا برآورد معاملات‌ مشمول‌ هر یک‌ از نصاب‌های‌ فوق‌ نباید با تفکیک‌ اقلامی‌ که‌ به‌طور متعارف‌ یک‌ مجموعه‌ واحد تلقی‌ می‌شوند، به‌ نصاب‌ پایین‌تر برده‌ شود.
    به هرحال چنانچه سقف خريد شما دريكسال مشخص و قابل برآورد است بايستي در طبقه خودش معامله را انجام دهيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.