نرم افزارحسابداری صدگان

بالا بودن سودهای بانکی عاملی برای ضربه زدن به تولید

0 590

حسابداراپ

بانک مرکزی برای هدایت نقدینگی به سمت بازارهای مولد باید منابع را با سود بالاتر جذب و با نرخ کمتر در اختیار تولید قرار دهد


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بالا بودن سودهای بانکی را عاملی برای ضربه زدن به تولید دانست و افزود: بانک مرکزی برای هدایت نقدینگی به سمت بازارهای مولد باید منابع را با سود بالاتر جذب و با نرخ کمتر در اختیار تولید قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از خانه ملت، سید سعید زمانیان دهکردی، در رابطه با دلایل نوسان در تصمیم گیری و تعیین نرخ سود بانکی ثابت گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، سیاستگذاران تعیین سود بانکی هستند و این نرخ باید به نحوی تعیین شود که از یک سو نقدینگی را کاهش و از سوی دیگر به ضرر واحدهای تولیدی نباشد.

پندار سیستم

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت ضعیف و عدم کنترل نقدینگی طی سال های اخیر باعث حرکت سرمایه های سرگردان به سمت بازارهای دلالی و سفته بازی شد و سیستم بانکی به منظور جذب این نقدینگی ها دائما در حال اعمال تغییرات در نرخ سود  است.

وی افزایش بدون برنامه سودهای بانکی را عاملی برای ضربه زدن به زیرساختهای اقتصادی دانست و تصریح کرد: از این رو باید سرمایه های سرگردان از سوی بانکها جذب و به سمت تولید سرازیر شوند.

وی همچنین با انتقاد از اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر ضرورت برابری سود بانکی با تورم گفت: این طرز فکر اشتباه بوده و به تولید آسیب وارد می کند، همچنین بازار از افزایش سود بانکها تاثیر می گیرد و این موضوعات اثرات منفی بسیاری را در پی دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دلیل نوسان در تعیین نرخ ثابت را ضعف مدیریت در سیستم بانکی عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی برای هدایت نقدینگی به سمت بازارهای مولد باید منابع را با سود بالاتر جذب و با نرخ کمتر در اختیار تولید قرار دهد، با این اقدام در جامعه و نظام پولی کشور تعادل ایجاد خواهد شد.

نماینده مرد شهرکرد در مجلس تصریح کرد: وامهای یارانه ای علاوه بر رونق بخشی به تولید، در خروج از رکود تورمی هم تاثیرگذار است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.