نرم افزارحسابداری صدگان

بازگشايي يكي از نمادهاي پرحاشيه

0 439

حسابداراپ

نماد حسینا با پیام ناظر بازار فرابورس بازگشایی وپس از یک ماه توقف با شفاف‌سازی‌هایی به بازار بازگشت. 

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،این نماد با توجه به افزایش قیمت‌های پیاپی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۹۳ متوقف شد که علت توقف آن انعقاد قرارداد جدید با سازمان بنادر در خصوص ترمینال شماره دو بندر شهید رجایی بود.

این شرکت پس از توقف گزارش‌هایی را روانه بازار کرد که در آن افزایش سهم حسینا در thc بندر شهید رجایی از ۲۵ درصد به ۳۲ درصد حکایت داشت و در خصوص مخازن نفتی نیز شرکت با توجه به سرمایه‌گذاری های انجام شده، اقدام به شفاف سازی دیگری کرد.

در همین جریان، شرکت گزارش توجیهی افزایش سرمایه خود را به سازمان بورس ارائه کرده بود که طبق آخرین اطلاعیه روزگذشته کدال با آن موافقت شده بود به طوریکه سرمایه با افزایش ۱۱۹ درصدی به محدوده ۲۰ میلیارد تومان در مجمع پیش رو خواهد رسید.

در گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت نکاتی مطرح شده که به نظر می‌رسد در خصوص تأثیر دقیق آن باید بیش‌تر تأمل شود.

شرکت خدمات دریایی سینا در گزارش توجیهی افزایش سرمایه خود اظهار داشته که پایانه نفتی بزرگ شرکت که کار ساخت آن از سال ۱۳۸۶ شروع شده در مردادماه امسال به بهره برداری می‌رسد و تا آخر سال ۱۳۹۳ به ظرفیت کامل می‌رسد که مشخصات این پایانه نفتی به شرح زیر است.

۱-ظرفیت درجای مخازن ۶۰.۰۰۰ تن بوده که شامل ۲۴ مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی است.

۲-ظرفیت اسمی اسکله برای پذیرش کشتی، سالانه ۱۲۰ فروندGRT کل ۲.۰۰۰.۰۰۰تناژ ناخالص ثبت شده است.

۳- ظرفیت اسمی اسکله برای تخلیه و بارگیری از/به کشتی ۳.۵۰۰.۰۰۰ تن و ظرفیت خطوط لوله که برای سرویس دهی تمام سایت‌های واقع در محدوده نفتی بندر امام خمینی(ره) طراحی و اجرا خواهند شد، سالانه ۵.۰۰۰.۰۰۰ تن است.

در این گزارش آمده است: از آنجایی که پس ار احداث دو پست اسکله نفتی لازم است تمامی سایت‌های واقع در محدوده نفتی بندر امام به منظور انتقال محموله‌ها از مخازن به کشتی و بالعکس از طریق لوله‌های با سایزهای مختلف به اسکله‌ها متصل شوند و از طرف دیگر امکان استفاده از لوله‌های اختصاصی برای هر سایت میسر نیست بندر استفاده از لوله‌های مشترک را به عنوان یک طرح اجباری تصویب و در مذاکرات به عمل امده مقرر شد احداث و بهره برداری از لوله‌های مشترک نیز به شرکت توسعه خدمات دریایی سینا واگذار شود که امتیاز بزرگی جهت کنترل بازار نفتی بندر امام به حساب می‌آید مضافا پروژه مذکور با توجه به تعرفه های مستقل دارای سوددهی مناسبی بوده و موجب تثبیت عملیات اسکله‌های نفتا نیز خواهد شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.