نرم افزارحسابداری صدگان

این مصوبه خلاف قانون است.

0 481

حسابداراپ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس٬ از غیرقانونی بودن ممنوعیت کسر حق بیمه از فوق‌العاده اضافه کار کارکنان مشمول صندوق تامین اجتماعی شاغل در دستگاه های دولتی خبر داد و گفت: طبق قانون در صندوق تامین اجتماعی حق بیمه به مجموعه دریافتی‌ افراد تعلق می‌گیرد که به طور طبیعی پاداش پایان دوره نیز مشمول حق بیمه می‌شود.


عبدالرضا مصری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ درباره مصوبه اخیر دولت مبنی ممنوعیت کسر حق بیمه از فوق‌العاده اضافه کار کارکنان مشمول صندوق تامین اجتماعی شاغل در دستگاه‌های دولتی٬ گفت: این مصوبه خلاف قانون است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: بر اساس قانون در صندوق تامین اجتماعی به مجموعه دریافتی‌ افراد اعم از کارگر و کارمند حق بیمه تعلق می‌گیرد که به طور طبیعی پاداش پایان دوره نیز مشمول حق بیمه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با یادآوری نحوه پرداخت حق بیمه از سوی مشمولان بیمه خدمات کشوری تصریح کرد: در خصوص این نوع مشمولان اضافه کار و حق ماموریت به افراد تعلق نمی‌گیرد به عبارت دیگر دریافت‌های غیر مستمر هیچ گونه حق بیمه ای را شامل نخواهد شد.

پندار سیستم

وی ادامه داد: در خصوص تمامی کارکنان دولت چون مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری هستند از ابتدا تاکنون به اضافه کار حق بیمه تعلق نمی‌گرفت و جزو پاداش پایان دوره هم به شمار نمی رفت اما حق بیمه در تامین اجتماعی از مجموعه دریافتی‌های کارگر و کارمند صورت گرفته و به طور حتم پاداش پایان دوره نیز به آن تعلق می‌گیرد.

مصری با بیان اینکه حق بیمه مشخص با سقف معین برای تمامی کارکنان و کارگران در نظر گرفته شده است٬ گفت: این‌گونه نیست که هر مبلغی که حقوق دریافتی افراد بود طبق آن حق بیمه یا پاداش پایان دوره مدنظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه از قضات و اساتید هیات علمی دانشگاه‌ها و همچنین کارکنان دستگاه اجرایی دیوان محاسبات حق بیمه بیشتری گرفته می‌شود٬ افزود: چون سطح حقوقی این افراد بالاست باید حق بیمه بیشتری نیز بپردازند.

مصری با بیان اینکه بدیهی است که اگر حق بیمه پرداختی مربوط به تامین اجتماعی باشد اضافه‌کار و پاداش پایان دوره نیز به افراد تعلق می‌‌گیرد٬ گفت: اگر فرد بازنشسته کشوری باشد پاداش پایان دوره به وی تعلق نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: ممکن است دولت برای آن دسته که حق بیمه را به تامین اجتماعی می دهند بخش نامه ممنوعیت کسر حق بیمه از فوق‌العاده اضافه کار کارکنان مشمول صندوق تامین اجتماعی شاغل در دستگاه‌های دولتی صادر کرده باشد که این هم باز خلاف قانون است چرا که بخش نامه نباید مغایر با قانون باشد.

گفتنی است طی روزهای اخیر معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با صدور بخشنامه ای، هرگونه کسر حق بیمه از فوق العاده اضافه کار کارکنان مشمول صندوق تامین اجتماعی شاغل در دستگاه های دولتی را منع کرد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.