نرم افزارحسابداری صدگان

اصلاح قانون ماليات ارزش افزوده واحدهاي مستقر درشهركهاي صنعتي

0 448

حسابداراپ

لایحه‌ای به منظور اصلاح قوانین در راستای اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.


به گزارش   شاتا ˈسید محمدعلی سیدابریشمیˈ در نشست با صنعتگران مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس در پاسخ به تقاضای صنعتگران در خصوص لزوم اختصاص بخشی از درآمد ناشی از اخذ ارزش افزوده از صنعتگران به شهرک‌های صنعتی افزود: در چارچوب قوانین فعلی این درآمدها به شهرداریها اختصاص می‌یابد اما آنها در قبال دریافت این مبالغ هیچ‌گونه خدماتی به شهرک‌های صنعتی ارائه نمی کنند.

وی گفت: این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و مقرر شده برای اصلاح قوانین در قالب لایحه‌ای به مجلس تقدیم شود تا بخشی از این درآمدها را به شهرکهای صنعتی اختصاص دهند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه از برنامه های این سازمان به منظور حمایت حداکثری از سرمایه گذاران و صنعتگران مستقر در شهرکهای صنعتی خبر و ادامه داد: در این زمینه ارائه تخفیف‌های پنج تا ۱۰ درصدی و شش ماه تا یک سال تنفس در زمان عقد قرارداد برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این تخفیفات در راستای افزایش سرمایه گذاری و حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی اعمال خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوب بودن ۹۲۹ شهرک صنعتی در کشور و لزوم توسعه و تکمیل زیرساختهای آنها گفت: توسعه زیرساختها در این تعداد شهرک صنعتی نیازمند اعتبار است که امیدواریم از محل درآمدهای هدفمندی یارانه ها این اقدام صورت گیرد.

سیدابریشمی همچنین هدف از سفرهای استانی و نشست با صنعتگران در شهرکهای صنعتی استانهای مختلف را شناسایی مشکلات و تلاش برای رفع مسائل بیان کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه مهمترین معضل ۷۰ درصد واحدهای صنعتی را کمبود نقدینگی و مسائل مربوط به تسهیلات بانکی اعلام کرد.

وی گفت: به دنبال حل مشکلات این واحدها هستیم و در این زمینه نشستهایی با سایر وزارتخانه های مرتبط و بانکها برگزار شده است.

او از دیگر مشکلات موجود واحدهای صنعتی را اعمال کردن صحیح قانون فعالیتهای مالیاتی توسط ارگانهای مرتبط اعلام و بیان کرد: در این زمینه نیز نشستهای مختلفی برای حل مسائل برگزار شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت: قرار شده بخشی از درآمدهای حاصل از اجرای این قانون صرف توسعه زیرساختها در شهرکهای صنعتی و نیز کمک به صنایع کوچک شود که با اختصاص این اعتبارات شاهد تحول مناسبی در شهرکهای صنعتی خواهیم بود.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.