نرم افزارحسابداری صدگان

اخبار امروز شاخص بورس

0 487

حسابداراپ

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه ۹۳.۰۴.۰۱ شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با ۶۴ واحد افت به رقم ۵۴۳۱۰ واحد رسيد.همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۴۲ واحد کاهش عدد ۱۳۹۶۳۳ واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با ۶۸ واحد افت به رقم ۷۲۹۰۰ واحد رسيد.


همچنین در این روز فولاد مبارکه اصفهان با ۴۷ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر با ۶۱ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با سه واحد کاهش به رقم ۷۴۴ واحد رسید.

در این شرایط امروز هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با ۰.۲۶ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل پالای نفت لاوان با ۰.۷۶ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم ۷۴۸ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۱۷۹۵ میلیارد ریال رسید.

بازار امروز را دیدید اگر بخواهیم تفاوتی برای آن نسبت به معاملات روز گذشته قائل شویم تنها باید گفت که شاخص بورس دیروز مثبت بود و شاخص امروز منفی وگرنه کلیت هر دو بازار نزولی و با کاهش قیمت سهام اغلب شرکت ها همراه بود.

پندار سیستم

بنابر گزارش بورس نیوز، واقعاً گفتن از حال و شرایط بازار سرمایه طی هفته های اخیر کار دشواری است چون قطعاً در زمانی که حال و اوضاع بورس خراب است حال سهامداران و فعالان آن به مراتب خراب تر و نامساعدتر از بازار سرمایه است از همین رو خوب می دانیم که اگر شرایط بورس را بتوانیم تشریح کنیم اما حال سرمایه گذاران آن را نمی توانیم بازگو کنیم البته این موضوع زمانی غمناک تر و دردناک تر می شود که می فهمیم آنهایی که باید حال و شرایط امروز بورس را درک کنند اصلاً اعتقادی به نامطلوب بودن اوضاع فعلی ندارند اما اشکالی ندارد چون این نیز بگذرد.

امروز تصمیم گرفتیم تشریح شرایط و معاملات بازار سرمایه را به خود شما بسپاریم، نمی دانیم شاید آنچه را که ما می بینیم با نگاه اهالی تالار تفاوت داشته باشد، شاید نکته ای هست که ما از آن غافل هستیم و شما از آن آگاهید.

براین اساس ضمن عرض پوزش از خوانندگان گرامی با توجه به شرایط فعلی به وجود آمده که برای همه واضح و مشخص است قصد داریم تا اطلاع ثانوی و مشخص شدن روند بازار سرمایه از نگارش خبر “اهالی مستطیل شیشه ای تالار” خودداری کنیم چراکه احتمال گمراه شدن سرمایه گذاران در شرایط فعلی بورس از نوشته های این خبر اجازه دست به قلم شدن را به نگارنده خبر فوق نمی دهد. مضاف بر اینکه واقعاً خبری در این بازار نیست و ما هم قصد تکرار مکررات نداریم.

چراکه از پاسخ به نظرات و انتقادات مسئولین و مدیران و خوانندگان خسته شده ایم و با اعتقاد به اینکه یک دست صدا ندارد و تک صدایی نیز نتیجه ای در بر ندارد تصمیم گرفتیم ما هم بی صدا شویم.

در اینکه مجدداً به کنار شما بازخواهیم گشت شکی نیست اما امیدواریم بازگشت دوباره ما این بار با تشریح وقایع و اتفاقات مثبت بورس همراه باشد و مجبور نباشیم مطلبی را بنویسیم که آن را دوست نداریم.

از فردا خبر “مستطیل شیشه ای تالار” تنها با ارایه آمار معاملات به حضورتان تقدیم می شود.

باز خواهیم گشت اگر چشمی در انتظارمان باشد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.