نرم افزارحسابداری صدگان

اخبار امروزشاخص بورس / بورس متحول شد.

0 494

حسابداراپ

بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز روند صعودی در پیش گرفت و در جدید ترین رکورد شکنی خود موفق به بازپس گیری کانال ۷۴ هزار واحدی شد.


به گزارش ایسنا، در جریان معاملات امروز بورس تهران،قیمت شرکتها افزایش پیدا کرد و روند صعودی در تالار شیشه‌ای حاکم شد به طوری که دماسنج بازار سرمایه با ۶۳۵ واحد افزایش مواجه شد و به کانال ۷۴ هزار و ۵۲۶ واحد رسید.

در بازار امروز برخلاف روزهای گذشته، شرکتهای مطرح بازار باعث رشد شاخص شدند به طوری که شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، توسعه معادن و فلزات، دارویی تامین، سرمایه گذاری خوارزمی و پتروشیمی خارک بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند.

پندار سیستم

همچنین در بازار امروز هلدینگ خلیج فارس،گروه صنعتی بارز و سرمایه گذاری ساختمان ایران از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و سرمایه گذاری خوارزمی، پارس پامچال و سیمان درود بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.این در حالی است که در بازار روز سه شنبه محصولات شیمیایی بالاترین تاثیر را در شاخص بورس گذاشت و به همراه استخراج کانه های فلزی، مواد دارویی و سیمان در صدر جدول قرار گرفت.

در بازار امروز به دلیل افزایش قیمت جهانی فلز، گروه فلزات اساسی با تشکیل صف های خرید مواجه شد و اکثر نمادهای این گروه با افزایش تقاضا مواجه شدند.علاوه بر این گروه دارو نیز به دلیل انتشار گزارش مثبت ۳ ماهه با صف های خرید پرتعداد مواجه شد و نمادهای این گروه برترین صف های تقاضا را به نام خود کردند.

به این ترتیب در بازار مثبت امروز فعالیت خریداران در گروه‌های مختلف بیشتر شد به طوری که سرمایه گذاران حقیقی در صنایعی همچون محصولات شیمیایی، سرمایه گذاری‌ها، انبوه سازی،فلزات اساسی و سایر واسطه گری های مالی بیشتر سرمایه گذاری کردند.

همچنین در بازار امروز میزان مشارکت سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی متعادل بود به طوری که حقیقی ها ۳۸۶ هزار و ۶۵۵ میلیون سهم خریداری کرده و در مقابل ۳۲۱ هزار و ۳۴۷ میلیون سهم فروختند یعنی بعد از مدتها در بازار امروز میزان خرید سرمایه گذاران حقیقی از فروش آنها بیشتر بود. در مقابل حقوقی ها در بازار امروز بیشتر فروشنده بودند به طوری که ۸۸ هزار و ۵۷۹ میلیون سهم خریداری کرده و در مقابل ۱۵۳ هزار و ۸۸۶ میلیون سهم فروختند.

در مجموع در بازار مثبت امروز بیش از ۴۱۰ میلیون سهم به ارزش ۱۲۷ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به ۳۴۴ هزار میلیارد تومان رسید.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.