نرم افزارحسابداری صدگان

بخش نامه معافیت از پرداخت حق بیمه برای واجدین شرایط بزودي ابلاغ ميشود.

4 692

حسابداراپ

هفته آِینده زمان اجرای معافیت پژوهشگران واجد شرایط در پرداخت حق بیمه در راستای حمایت از رشد علمی کشور است.


به گزارش خبرگزاریی خانه ملت، تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در نشست کارگره ارتباط صنعت و دانشگاه مجلس که امروز چهارشنبه( ۲۵ تیرماه) در قوه مقننه برگزار شد، از رفع مشکل معافیت پژوهش‌های علمی از پرداخت حق بیمه تا هفته آینده با ابلاغ بخش نامه‌ای مشخص خبر داد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در توضیح افراد مشمول در بخش‌نامه مذکور برای معافیت از پرداخت حق بیمه، افزود: افراد حقیقی که پیمان را به تنهایی انجام می‌دهند، شخصیت‌های حقوقی که دارای نظام بیمه‌ای خاص باشند و شخصیت‌های حقوقی که دفاتر قانونی خود را به سازمان تامین اجتماعی ارایه کنند از پرداخت حق بیمه در جهت رشد علمی کشور معاف هستند.

وی با بیان اینکه قانون مصوب بیمه مربوط به سال ۱۳۵۴ است و در آن قانون در ماده ۴۱ پیش بینی شده که روش و موارد تعریف پیمان ها توسط شورای عالی تامین اجتماعی تعیین خواهد شد، تصریح کرد: در سال ۱۳۵۵ شورای عالی تامین اجتماعی برای همین موضوع تشکیل جلسه داد و قراردادهای پژوهشی را با شرایطی از پرداخت حق بیمه خارج کرد این موضوع هم بعد از انقلاب و هم قبل از آن اجرا می شد تا اینکه تا ۴ سال اخیر مانند بسیای از قوانین تامین اجتماعی با چالش مواجه شد و متاسفانه بروز تفاسیر مختلف از این قانون اجازه اجرایی شدن به آن را نداد.

پندار سیستم

نوربخش ادامه داد: شعب خاصی در کل کشور، استان ها و شهرستان هایی که دانشگاه دارند تعیین خواهیم کرد که شعب به صورت تخصصی کار‌های حمایتی از پژوهش را انجام دهند.

وی گفت: کار دومی که از سوی سازمان تامین اجتماعی صورت خواهد گرفت این است که مفاصا حساب افراد و پژوهشگران  یک روزه صادر شود یعنی مقرر خواهد شد که در همان روزی که فرد تفاضای مفاصا حساب می کند به او تحویل داده شود.

نوربخش همچنین از ابلاغ بخش نامه جدید سازمان تامین اجتماعی تا هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: بخشنامه افرادی که معاف از پرداخت بیمه هستند در راستای رشد علمی کشور منتشر خواهد شد.

وی تاکید کرد: مرجع تشخیص پژوهشگران واجد شرایط برای معافیت از پرداخت مالیات معاونت های پژوهشی وزارت بهداشت و درمان و وزارت علوم و همچنین معاونت های پژوهشی دانشگاهها خواهند بود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی ادامه دا: تنها یک بحث داریم که کسانی که در انستیتوها نیز کار پژوهشی انجام می دهند آنها نیز مجاز به معافیت پرداخت حق بیمه شوند که ما در حال حاضر در حال مذاکره هستیم که این اختیار را به آنها هم بدهیم.


محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. محسن می گوید

    باسلام
    ببخشید کلمه معافیت برای پرداخت حق بیمه به کار برده شده یا مالیات در این جمله؟
    وی تاکید کرد: مرجع تشخیص پژوهشگران واجد شرایط برای معافیت از پرداخت
    مالیات
    معاونت های پژوهشی وزارت بهداشت و درمان و وزارت علوم و همچنین معاونت های پژوهشی دانشگاهها خواهند بود.
    با تشکر

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله صحيح مي فرمائيد ولي چيزي كه مسلم است ايشان درخصوص معافيتهاي مالياتي مسئوليتي ندارند و ادامه خبر هم موضوع را به معافيت بيمه بيشتر ربط مي دهد.
    لينك اصلي اين موضوع را هم براي جنابعالي گذاشتم:

    www.icana.ir/Fa/News/259131

  3. کنترل هوشمند مهر می گوید

    سایت شما عالیه
    امیدوارم موفق باشید

  4. مدیر سایت می گوید

    سلام و تشكر از اظهارلطف شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.