نرم افزارحسابداری صدگان

هشدار رئيس سازمان امورمالياتي به طلافروشان

0 554

حسابداراپ

 طی توافقی که سال های قبل با طلافروشان داشتیم و در نشست نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مؤسسه استاندارد و نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس حضور داشتند، ۳ فرم فاکتور برای طلافروشان تهیه شد.


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برخی طلافروشان به بهانه های مختلف توافق صورت گرفته در زمینه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را انجام نمی دهند گفت: اجرای قانون دلبخواه نیست و در صورت لزوم سازمان مالیاتی به این موضوع ورود خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی عسکری امروز در حاشیه اولین نشست همکاری مالیاتی کشورهای عضو اکو در تهران در جمع خبرنگاران، از طلافروشان خواست تا در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بهانه جویی نکنند، زیرا در اینصورت سازمان مالیاتی به موارد تخلف ورود خواهد کرد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: طی توافقی که سال های قبل با طلافروشان داشتیم و در نشست نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مؤسسه استاندارد و نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس حضور داشتند، ۳ فرم فاکتور برای طلافروشان تهیه شد.
عسکری ادامه داد: براین اساس، برای طلافروشانی که طلا را با پول معامله می کنند، فرم مشخصی طراحی شد و کسانی که طلای نو را با کهنه معاوضه می کنند نیز فاکتور خاصی طراحی شد ضمن اینکه برای آن دسته از طلافروشانی که طلای ساخته شده را با طلای دیگر معاوضه می کنند که عمدتا فروشندگان عمده طلا و طلاسازان هستند، فاکتورهای امانی و معاوضه طراحی شد، بنابراین در همه فرایند تولید طلا و معاوضه فرایند مشخص شده و فاکتورهای مشخص نیز در نظر گرفته شده است.
وی بیان داشت: انتظار این است آنچه براساس توافق صورت گرفته، طلافروشان عمل کنند، اما متاسفانه طلافروشان به بهانه های مختلف تاکنون عمل نکردند و در اینکه شکل فاکتور آنها به چه صورت باشد و دارای چه طراحی باشد، مضایقه به خرج نمی دهیم، اما آنچه در فاکتور باید رعایت شود محتوایی است که در چارچوب فاکتورهای توافق شده که باید از سوی طلافروشان درج شود و اینکه باید در چند نسخه باشد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: این سازمان در رسیدگی های خود مالیات حقه دولت را از این صنف طلب می کند، اما طلافروشان به بهانه های واهی بهانه جویی می کنند و حتی برخی پرداخت نمی کنند و در برخی موارد ممکن است مالیات را به دلخواه نگرفته باشند که البته قانون دلبخواه نیست و برای همه یکسان است که سازمان مالیاتی در این موارد ورود خواهد کرد.
عسکری درباره برخورد با طلافروشان متخلف که فاکتور تک برگی برای فروش طلا ارائه می کنند گفت: اکنون این موضوع یک نقص بوده، اما انتظار این است که طلافروشان قانون را رعایت کنند و به توافقات پایبند باشند و بهانه جویی ها چیزی را تغییر نمی دهد، زیرا قانون به آنها ابلاغ شده است
وی در خصوص چگونگی ارائه اظهارنامه های الکترونیکی مالیاتی افزود: مؤدیان می توانند در خردادماه اظهارنامه های الکترونیکی مالیاتی خود را در سایت سازمان مالیاتی تکمیل و به صورت الکترونیکی می توانند مبالغ مورد نظر خود را نیز پرداخت کنند.
معاون وزیر اقتصاد از پیش بینی تمهیداتی برای ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهارداشت: بهتر است مودیان اکنون نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام کنند و این امر را به تیرماه موکول نکنند. از آنجا که تمام مراحل به صورت اینترنتی انجام خواهد شد، توصیه می شود مودیان اقدامات لازم را انجام دهند.

پندار سیستم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در خصوص معوقات مالیاتی تصریح کرد: معوقات یک جریان مستمر ورود و خروج است به نحوی که بخشی از بدهی های معوق و بخشی از آن وصول و دوباره بخش دیگر به معوقات اضافه می شود. بنابراین فارغ از آن، بخش عمده بدهی ها در یک جریان ورودی و خروجی در جریان کار قرار می گیرد و وصول می شود.
به گفته عسکری، سالانه ۲ هزار تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل معوقات مالیاتی ورودی و خروجی دریافت می شود و در این راستا قانون ظرفیت هایی را برای افرادی که بخواهند معوقات خود را بازپرداخت کنند، در نظر گرفته است. براساس قانون، امکان بخشش برخی از جرایم و تقسیط برای تسهیل امور وجود دارد.
وی در مورد برخی از اصناف مانند طلافروشان که عده ای از آنها مالیات بر ارزش افزوده خود را از مردم دریافت می کنند، اما به دولت اظهار نمی کنند تاکید کرد: تمام فعالان اقتصادی و همه کسانی که در نظام قانون مالیات بر ارزش افزوده مشمول هستند، باید قانون را رعایت کنند و باید در معاملات اقتصادی بین خریدار و فروشنده مالیات اخذ شده و به خزانه پرداخت شود.
عسکری با اشاره به برگزاری دوره های ۳ ماهه برای مالیات بر ارزش افزوده گفت: تقریبا پولی که از مردم گرفته می شود، مالیات پرداختی مردم به عنوان پول دولت ۳ ماه در دست این فعالان اقتصادی است که با این پول می توانند فعالیت اقتصادی کنند، اما در موعد و زمان مقرر قانونی باید آن را به سازمان مالیاتی پرداخت کنند.
معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: در بررسی هایی که انجام شده، مودیانی وجود دارند که برخی تکالیف قانونی را انجام نداده و از مشتریان مالیات نمی گیرند، یا اگر می گیرند به دولت پرداخت نمی کنند که در قانون پیش بینی شده در رسیدگی های مالیاتی طبق قانون با افراد برخورد خواهد شد و این کار جریمه دارد.
وی با تاکید بر اینکه مودیان باید آنچه را که قانون تکلیف کرده انجام دهند اظهارداشت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه بر اساس اولویت های سازمان مالیاتی مودیان مشمول نصب صندوق مکانیزه هستند که در سال ۹۲ دو گروه و در سال جاری نیز ۱۰ گروه برای نصب آن اعلام شده است.
عسکری تصریح کرد: در مجموع دو گروه ۱۰ تایی فراخوان شده که امسال نیز یک گروه ۱۰ تایی به آن افزوده خواهد شد که در وهله اول باید صندوق مکانیزه فروش را نصب کنند و پس از آن مراحل تکمیلی انجام شود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره وصولی های مالیاتی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری اظهارداشت: بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وصولی اردیبهشت ماه بوده که ۹۵ درصد پیش بینی این ماه محقق شده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی در مورد طرح مالیات بر خانه های خالی گفت: پیشنهاد این موضوع به مجلس ارائه و در چارچوب لایحه قانون مالیات های مستقیم تدوین و در آن گنجانده شده که امیدواریم مراحل نهایی آن به پایان برسد.
عسکری درباره میزان وصولی های مالیات بر ارزش افزوده گفت: مالیات ابرازی مودیان برای فصل زمستان ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که با مالیات ارزش افزوده نفت محاسبه می شود و وصولی مالیات بر ارزش افزوده نیز ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در دو ماهه اخیر وصول شده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره امکان تقسط مالیات نیز گفت: مودیان می توانند در صورتی که ۳ سال از فرصت قانونی پرداخت مالیات نگذشته باشد، از تسهیلات تقسیط پرداخت معوقات مالیاتی استفاده کنند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.