- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

ماليات موديان مشاغل تقسيط مي شود/ معافيت تاکسيرانان و وانت بارها از ماليات سال۹۲

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور از ارائه تسهيلات به مودياني که ماليات خود را به صورت الکترونيکي ارائه و پرداخت کنند خبرداد و گفت:ماليات موديان مشاغل تقسيط مي شود. 


به گزارش رسانه مالياتي ايران، علي عسکري از ارائه تسهيلات به موديان ماليات بر درآمد مشاغل خبرداد و گفت: اين گروه از موديان با ارائه اظهارنامه مالياتي خود به صورت الکترونيکي و پرداخت بخشي از ماليات ابرازي، مي توانند باقيمانده ماليات مربوطه را تقسيط نمايند.

وي با بيان اينکه براي تقسيط نيازي به مراجعه به ادارات مالياتي در تيرماه نمي باشد، تصريح کرد: موديان مي توانند حداکثر تا پايان مرداد ماه براي تقسيط باقيمانده ماليات خود به ادارات مالياتي مراجعه نمايند.

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور با بيان اينکه امکان ارائه اظهارنامه هاي مالياتي به صورت الکترونيکي از ابتداي خرداد ماه فراهم شده است، اظهارداشت: موديان محترم مي توانند با مراجعه به سامانه WWW.TAX.GOV.IR اظهارنامه مالياتي خود را به صورت الکترونيکي ارائه نمايند. وي، خاطرنشان کرد: موديان مالياتي مي توانند ماليات خود را نيز به صورت الکترونيکي و از طريق سامانه مذکور پرداخت نمايند.


 تاکسيرانان و وانت بارها از پرداخت ماليات بر عملکرد سال ۹۲ معاف هستند.

علي عسکري با اشاره به تسهيلات در نظر گرفته شده براي موديان صاحبان مشاغل خودرو گفت: با توجه به اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها و افزايش ميزان معافيت مالياتي براي عملکرد سال ۹۲، برخي مشاغل خودرو مانند تاکسي‌ها و وانت‌بارها با توجه به درآمد مشمول و افزايش پايه معافيت، در دامنه موديان معاف براي عملکرد سال ۹۲ قرار مي گيرند.

وي افزود: به همين ترتيب روز گذشته ابلاغ شد که دارندگان تاکسي و وانت براي عملکرد سال ۹۲ با توجه به اين‌که درآمد مشمول ماليات در دامنه معافيت قرار مي‌گيرد، مشمول پرداخت ماليات براي عملکرد سال ۹۲ نخواهند شد.

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور تصريح کرد: تاکسي‌داران و وانت‌ بارها بايد اظهارنامه مالياتي خود را به صورت الکترونيکي ارائه دهند تا از اين تسهيلات بهره مند شوند. وي خاطرنشان کرد: ساير مشاغل خودرو نيز بايستي نسبت به ارائه اظهارنامه مالياتي به صورت الکترونيکي اقدام نموده و ماليات مربوطه را نيز به صورت الکترونيکي پرداخت نمايند. گفتني است، امسال اظهارنامه هاي مالياتي و همچنين پرداخت ماليات ابرازي کاملا به صورت الکترونيکي بوده و با اخذ کد رهگيري نيازي به ارسال نسخه کاغذي اظهارنامه مالياتي به ادارات مالياتي نيست.