نرم افزارحسابداری صدگان

قابل توجه مالکين محترم املاک اجاري

0 568

حسابداراپ

• نظر به اين که آخرين مهلت تسليم اظهارنامه مالياتي عملکرد سال ۱۳۹۲، روز سه شنبه مورخ سي و يکم تيرماه سال جاري خواهد بود، صاحبان محترم املاک اجاري از هم اکنون مي توانند اظهارنامه مالياتي خود را براساس واقعيات و مدارک تکميل و در مهلت مقرر قانوني (حداکثر تا ۳۱/۰۴/۱۳۹۳) به اداره امور مالياتي محل وقوع ملک تسليم و ماليات متعلقه را پرداخت نمايند.


• مؤديان بايد با مراجعه به پايگاه عمليات الکترونيکي سازمان به نشاني WWW.TAX.GOV.IR، نسبت به دريافت نرم افزار الکترونيکي ثبت و ارسال اظهارنامه مالياتي و راهنماي مربوط، اقدام نموده و پس از تکميل فرم اظهارنامه و ارسال اطلاعات به سازمان امور مالياتي کشور، کد رهگيري دريافت نمايند.

• به منظور تکريم مؤديان محترم مالياتي و افزايش سطح رضايتمندي و کاهش ترددهاي غير ضروري آنان، با توجه به تمهيدات در نظر گرفته شده، ارسال الکترونيکي اظهار نامه هاي مالياتي عملکرد سال ۱۳۹۲ ،کفايت داشته و نيازي به چاپ و ارائه نسخه کاغذي اظهار نامه به واحد مالياتي نمي باشد.

پندار سیستم

• درآمد هر شخص ناشي از اجارة واحد يا واحدهاي مسکوني در تهران تا مجموع يکصد و پنجاه مترمربع زيربناي مفيد و در ساير نقاط تا مجموع دويست مترمربع زيربناي مفيد از ماليات بر درآمد ناشي از اجارة املاک معاف مي باشد.

• بر اساس ماده ۵۷ قانون ماليات هاي مستقيم، در مورد شخص حقيقي که هيچ گونه درآمدي ندارد، براي عملکرد سال ۱۳۹۲ تا مبلغ ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال از درآمد مشمول ماليات سالانة مستغلات از ماليات معاف و مازاد طبق مقررات مشمول ماليات مي باشد. به شرط اين که نسبت به تسليم اظهارنامه در موعد مقرر اقدام و اعلام نمايند که هيچ گونه درآمد ديگري به غير از اجاره دريافتي ندارند. در صورتي که ثابت شود اظهارنامه مؤدي خلاف واقع است، ماليات متعلق به اضافه يک برابر آن، به عنوان جريمه وصول خواهد شد. سازمان امور مالياتي کشور علاقه مند است مالکين محترم املاک اجاري، با تسليم اظهارنامه در مهلت مقرر قانوني و رعايت ساير مقررات مربوط، ضمن ايجاد زمينه تعامل بيشتر، امکان تعيين درآمد مشمول ماليات واقعي و عدم تعلق جريمه اي معادل ۱۰% اصل ماليات را فراهم آورند.

• علي الحساب پرداختي بابت ماليات عملکرد هر سال مالي قبل از سررسيد مقرر، براي پرداخت ماليات عملکرد، موجب تعلق جايزه اي معادل يک درصد (۱% ) مبلغ پرداختي به ازاي هر ماه تا سررسيد مقرر و پرداخت ماليات پس از آن موعد موجب تعلق جريمه اي معادل ۵/۲% ماليات به ازاي هر ماه خواهد بود. • مرکز پاسخگويي فني سامانه هاي مالياتي از طريق شماره تلفن ۳۵۰۸۷ (۰۲۱) آماده پاسخگويي به سؤالات مؤديان در خصوص مراحل ثبت اظهارنامه هاي الکترونيکي در سيستم، مي باشد.

• به منظور جلوگيري از ايجاد ازدحام خطوط اينترنتي در ارسال اظهارنامه مالياتي از طريق سامانه عمليات الکترونيکي مالياتي WWW.TAX.GOV.IR، به مؤديان محترم مالياتي توصيه مي شود از هم اکنون نسبت به ارسال اظهارنامه مالياتي اقدام نموده و تسليم اظهارنامه مالياتي خود را به روزهاي پاياني تير ماه موکول ننمايند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.