نرم افزارحسابداری صدگان

سازمان امور مالیاتی تعریف قانون مالیات برارزش افزوده راشفاف وابهامات رارفع کند.

0 512

حسابداراپ

 سازمان امور مالیاتی باید تعریف قانون مالیات بر ارزش افزوده را شفاف و ابهامات را رفع کند و همچنین زیرساخت ها را فراهم کند تا مالیات مضاعف اخذ نشود.


پندار سیستم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره امتناع صنف طلا فروشان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده گفت: اگر در مغازه طلافروشی خدمات تزئینی بر روی طلا انجام شود این خدمات مشمول مالیات می شود و طلافروشان ملزم به پرداخت آن هستند.

علی محمد احمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره مشکل اخذ مالیات بر ارزش افزوده از صنف طلا فروشان، گفت: سازمان امور مالیاتی باید تعریف قانون مالیات بر ارزش افزوده را شفاف و ابهامات را رفع کند و همچنین زیرساخت ها را فراهم کند تا مالیات مضاعف اخذ نشود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، بدره ودره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر طلافروشان عنوان می کنند خدمات ارزش افزوده در کارگاه های طلاسازی انجام می شود بنابراین مالیات بر ارزش افزوده نیز باید تنها در کارگاه های طلا سازی اخذ شود این در حالی است که در برخی مواقع طلا فروشان در مغازه خدمات تزئینی بر روی طلا انجام می دهند که این خدمات شامل مالیات می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در زمینه اخذ مالیات بر ارزش افزوده در برخی تولیدات عملکرد مطلوبی داریم بطور مثال مالیات بر ارزش افزوده در صنعت خودروسازی بطور صحیحی اخذ می‌شود البته نباید فراموش کرد سامانه‌های اطلاعاتی مالی در این صنعت به درستی تعریف شده و از اخذ مالیات بر ارزش افزوده مضاعف جلوگیری می شود.

احمدی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی باید مکانیزیمی طراحی کند که از اخذ مالیات بر ارزش افزوده مضاعف جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در هرصورت قانون مالیات بر ارزش افزوده یک قانون است، بنابراین طلافروشان در صورت محرز شدن مالیات باید اقدم به پرداخت آن کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: در زمینه اخذ مالیات بر ارزش افزوده نیاز به قانون جدید نیست البته این قانون باید بصورت شفافی تعریف شود و در این زمینه جلسه ای بین سازمان مالیاتی و صنف طلافروشان برگزارشود تا مشکل برطرف شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.