نرم افزارحسابداری صدگان

رد شکايت کارگران از دستمزد ۹۲ قطعي شد.

0 689

حسابداراپ

 بند يک ماده ۴۱ قانون کار پيش بيني کرده دستمزد با توجه به نرخ تورم تعيين شود و الزامي در اين زمينه وجود ندارد.


رئيس حوزه رياست ديوان عدالت اداري گفت: راي هيئت تخصصي درباره شکايت کارگران از تعيين دستمزد سال ۹۲ قطعي شد.

علي اکبر بختياري در گفتگو با مهر اظهار داشت: شکايت کارگران نسبت به تعيين دستمزد سال ۹۲ در هيئت تخصصي ديوان عدالت بررسي و از سوي هيئت تخصصي رد شد.

پندار سیستم

هيئت تخصصي اين مصوبه را خلاف قانون تشخيص نداد. وي افزود: بند يک ماده ۴۱ قانون کار پيش بيني کرده دستمزد با توجه به نرخ تورم تعيين شود و الزامي در اين زمينه وجود ندارد. همچنين مشاوراني که پرونده را بررسي کردند، اعلام کرده اند که تعيين نرخ دستمزد کارگران منطبق با ماده ۴۱ قانون کار است.

بختياري در خصوص اعتراض کارگران به اين راي گفت: بر اساس قانون ديوان عدالت اين راي ظرف ۲۰ روز از سوي ۱۰ قاضي ديوان عدالت و يا رئيس ديوان عدالت اداري قابل تجديد نظرخواهي بود که در اين مورد از سوي قضات اعتراضي به راي صورت نگرفت.

رئيس حوزه رياست ديوان عدالت اداري خاطر نشان کرد: رئيس ديوان عدالت اداري با وجود اينکه راي را بر اساس قانون مي دانست اما موضوع را به مشاوران ارجاع داد که مشاوران ديوان عدالت هم راي را درست اعلام کردند. برخي گروههاي کارگري و شوراهاي اسلامي کار استاني آن زمان در اعتراض به آنچه که عدم توجه به ماده ۴۱ قانون کار در تعيين دستمزد خوانده مي شد به اين نتيجه رسيدند که مطالبات خود را از طريق محاکم قضائي پيگيري کنند.

بدين ترتيب شکايت خود را در ديوان عدالت اداري مطرح کردند. آنها معتقد بودند که در شرايط کنوني اقتصاد افزايش ۲۵ درصدي دستمزد متناسب با تورم غيرقابل کنترل و شايسته جامعه کارگري نيست و بازگرداندن مابه التفاوت دستمزد را خواستار شدند.در همين حال دبير کانون هماهنگي شوراهاي اسلامي کار گفت:طي يکي دو روز آينده بحث شکايت از دستمزد ۹۳ در هيئت مديره شورا بررسي مي شود و در صورت مخالفت به صورت شخصي شکايت خواهيم کرد.

حسين حبيبي در گفت وگو با تسنيم، با بيان اينکه قرار است بحث شکايت از مزد ۹۳ در جلسه هيئت مديره شوراي اسلامي کار مورد بررسي قرار بگيرد بيان کرد:اگر هيئت مديره با بحث شکايت از مزد ۹۳ موافقت نکند به صورت شخصي براي شکايت از دستمزد اقدام خواهم کرد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.